Evaluation:
Published: 16.11.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 1.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 2.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 3.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 4.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 5.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 6.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 7.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 8.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 9.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 10.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 11.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 12.
  • Presentations 'Cilvēks - kultūras objekts un subjekts, laiks un telpa kultūrā', 13.
Extract

Kultūrai ir raksturīgi divi laika uztveres veidi – lineārais un cikliskais. Linerārajā lika uztverē viens notikums seko otram, cikliskajā – notikumu ķēde veido apli un pēc laika atkārtojas.

Jau vissenākos cilvēkus interesēja jautājums, kā veidota viņu apkārtējā telpa jeb pasaule. Tā kā pasaule ir ļoti liela, cilvēks to spēja aptvert tikai salīdzinājumā ar sev pazīstamajām parādībām. Kultūras vēstures pētnieki uzskata, ka sākumā cilvēks uztvēra pasauli kā ceļu, tad - kā cilvēka ķermeni, pēc tam – kā māju un tikai zinātnes attīstība radīja izpratni par paauli kā kosmosu.

Atlants