-
Patērētāja izvēles process
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Patērētāja iepirkšanās paradumi | |
2. | Patērētāja lēmuma pieņemšanas process | |
2.1. | Patērētāja rīcība un lēmuma pieņemšanas garīgais process | |
2.2. | Patērētāja problēmu risināšana | |
2.3. | Patērētāja pirkšanas lēmumu pieņemšanas procesa posmi | |
3. | Pirkšanas lēmumu ietekmējošie faktori | |
3.1. | Psiholoģiskie faktori | |
3.2. | Sociālie faktori | |
4. | Secinājumi |
Patērētājs ir būtne, kas iegūst un apstrādā informāciju, lai izdarītu lēmumu par to, kuru marku iegādāties tajā vai citā produktu kategorijā. Nevajag iedomāties, ka patērētājs ir tikai informāciju procesējošs automāts, kas izdara izvēli pēc izvēles tikai tāpēc, lai palielinātu savu apmierinātības pakāpi. Patērētājs ir sabiedrības loceklis, viņš ir sociāli saistīts ar citiem sabiedrības locekļiem, viņš ir aktīvs un radošs savā izvēles procesā.
Patērētāja izturēšanās ietver visu to darbību kopumu, kas saistīts ar produktu (preču, pakalpojumu un ideju) izvēlēšanos, iegādāšanos un lietošanu.
…
Šajā kursa darbā tiek runāts par patērētāja izvēles procesu. Te varam pavērot, kādi ir patērētāja iepirkšanās paradumi un viņa lēmumu pieņemšanas process; kā patērētājs risina problēmas, kad tas nostājas dilemmas priekšā- kādu preci pirkt: dārgu, lētu, kvalitatīvu vai populāru un patērētājiem ļoti pazīstamu. Varam ne tikai aplūkot patērētāja rīcību un lēmuma pieņemšanas garīgo procesu, bet arī izvērtēt tā pirkšanas lēmumu procesa posmus. Ikvienu patērētāju ietekmē pirkšanas lēmumu faktori, un tie ir gan psiholoģiskie, gan arī sociālie faktori. Lai uzzinātu ko vairāk par to- izlasiet un izvērtējiet šo kursa darbu un tādejādi radīsiet daudz atbilžu uz jautājumiem, ar ko mēs sastopamies ikdienā, kad runa iet par iepirkšanos.
