Evaluation:
Published: 28.06.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Used
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 1.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 2.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 3.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 4.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 5.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 6.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 7.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 8.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 9.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 10.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 11.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 12.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 13.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 14.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 15.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 16.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 17.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 18.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 19.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 20.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 21.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 22.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 23.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 24.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 25.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 26.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 27.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 28.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 29.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 30.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 31.
  • Research Papers 'Multfilmu ietekme uz bērniem', 32.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Psihiskās darbības, kas darbojas skatoties multfilmas    6
1.1.  Uzmanība    6
1.2.  Uztvere    6
2.  Bērnu uztvere, domāšana, uzmanība dažādos vecumposmos    8
2.1.  Mazbērna jeb agrīnās bērnības vecumposms    8
2.2.  Pirmsskolas vecumposms    8
3.  Multfilmu ietekme uz bērniem    10
3.1.  Kādi konkrēti apstākļi ietekmē bērna uzvedību?    10
3.2.  Kas liecina ka multfilmas bērnus ietekmē un kā to novērst?    11
4.  Dažādu speciālistu domas par multfilmu ietekmi uz dažāda vecuma bērniem    13
4.1.  Pirmsskolas iestāžu pedagogu pieredze    13
4.2.  Psihologu un psihoterapeitu domas    13
4.3.  Citu plašsaziņas līdzekļu speciālistu viedokļi    14
5.  Bērnu anketu apkopojums    16
6.  Vecāku anketu apkopojums    17
  Secinājumi    22
  Izmantotās literatūras saraksts    23
  Pielikumi    24
Extract

Secinājumi
Apkopojot literatūras avotus un izanalizējot anketas, autores izvirzītā hipotēze pierādījās.
• Pēc ekspertu domām bērni pārāk daudz laika pavada pie televizoru ekrāniem, tādēļ vecākiem jānodrošina papildus aktivitātes bērniem, lai viņiem nebūtu vēlme skatīties multfilmas.
• Gan pēc vecāku, gan psihologu domām mūsdienu multfilmas ir ar spilgtām krāsām, asu sižetu un dažkārt pat vardarbību, tādēļ tās bērniem ir jāizskaidro vai vispār jāaizliedz skatīties.
• Apkopojot anketas, pierādās, ka vecākiem vairāk jāpievērš uzmanība, kādas multfilmas bērni skatās.
• Bērna uzvedību un domāšanu ietekmē multfilmas, jo bērni atdarina multfilmās redzēto un atkārto dzirdēto. Tās veido bērna ikdienas dzīvi. Dažkārt bērni neatšķir multfilmās notiekošo no realitātes. Daudzas no tām pat izraisa bērnos agresivitāti, kas noved pie vardarbības.
Autores ieteikumi vecākiem :
• vairāk pievērsiet uzmanību kādas multfilmas bērni skatās,
• ierobežojiet laiku ko bērns drīkst pavadīt skatoties multfilmas,
• pārrunājiet grūtāk izprotamas multfilmas,
• ja pamanāt, ka bērns paliek nervozs vai agresīvs pēc kādas multfilmas skatīšanās, vienojaties, ka šo multfilmu vairs nevajadzētu skatīties, un izskaidrojat kādēļ.

Author's comment
Atlants