-
Luksus preces mūsdienu sabiedrībā
Runājot par pagājušā gada nogalē atvērto Galleria Riga, nu reiz ir padomāts par augstākas modes cienītājiem. Veikals priecē ne tikai ar izsmalcinātu interjeru, kas iepirkšanos vērš par īpašāku pasākumu, kā agrāk, bet sniedz arī iespēju pircējiem iepirkties kvalitatīvu un Eiropā atpazīstamu firmu veikalos, piemēram, Gaudi un Imperio. Piedāvājums aug arī attiecībā uz mēbelēm un interjera elementiem. Iespēju iegādāties pasaulē slavenu autoru darbus atvieglo arī interneta veikali. Internetā var pasūtīt jebko, tīmekļa kvalitāte sniedz iespēju apskatīt preci no visām pusēm.
Latvija joprojām ir savas attīstības sākumā. Tomēr arī krīzes laikā mēs attīstāmies – ejam uz priekšu, iegūstam jaunu pieredzi. Tas pats notiek ar mūsu vērtībām, modi, dzīvesstilu. Sevi sāk pierādīt pašmāju mākslinieki, kas sniegs savu ieguldījumu modes pasaulē. Domāju, tieši šis moments mainīs priekšstatu par luksus precēm, kā par kaut ko tālu un nesasniedzamu plašām sabiedrības daļām, ekskluzīvas preces un dizaina priekšmeti kļūs pieejamāki visiem, tuvāki mentalitātes ziņā. Līdz ar to mainīsies arī stereotipiskais priekšstats par šo priekšmetu īpašnieku statusu sabiedrībā.
…
Kopš ekonomikas pamatiem vidusskolā palicis atmiņā termins par luksus precēm – tās ir preces, kas cilvēkam nav nepieciešamas primāro vajadzību apmierināšanai. Šis skaidrojums jau izsaka šo preču nozīmi, attiecīgi, šīs preces būs tās, no kurām cilvēki atteiksies, kad būs jāizšķiras par prioritātēm. Lai gan ne vienmēr un ne visi. Par luksus precēm mēdz saukt dažādas lietas. Jāņem vērā skatījums uz šādām lietām no attiecīgā sociālā stāvokļa. Kādam luksus prece...

