Evaluation:
Published: 26.04.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Research Papers 'Pedagoģija kā zinātne', 1.
  • Research Papers 'Pedagoģija kā zinātne', 2.
  • Research Papers 'Pedagoģija kā zinātne', 3.
  • Research Papers 'Pedagoģija kā zinātne', 4.
  • Research Papers 'Pedagoģija kā zinātne', 5.
  • Research Papers 'Pedagoģija kā zinātne', 6.
  • Research Papers 'Pedagoģija kā zinātne', 7.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  Pedagoģija – zinātne par audzināšanu    3
  Pedagoģijas pamatjēdzieni (kategorijas)    4
  Pedagoģijas pētīšanas objekts    5
  NOBEIGUMS    6
Extract

„Viena no populārākajām pētniecības metodēm ir novērošana. Novērošana ir visai operatīva informācijas iegūšanas metode, tomēr tā nespēj atklāt parādības cēloņus, uzzināt skolēnu darbības un izturēšanās motīvus.” (4, 11. -12.lpp.) Lai iegūtu šāda veida informāciju jāveic pārrunas ar skolēnu vai arī intervija. Ar šo pētniecības metožu palīdzību var iegūt informāciju par skolēna jūtām, domām, par viņu pašu. Tas var palīdzēt noskaidrot apstākļus pilnīgāk un, nepieciešamības gadījumā, rast izeju no problēmas.

NOBEIGUMS
Pedagoģija ir zinātne par audzināšanu. Audzināšanas mērķis ir daudzpusīgi un harmoniski attīstīta un sabiedriski aktīva personība. Ar tās palīdzību jaunajām paaudzēm tiek nodotas zināšanas, kas palīdz veidot cilvēku kā personību. Pedagoģija ir zinātne, jo tai ir savas kategorijas jeb pamatjēdzieni. Pa galvenajiem pedagoģijas pamatjēdzieniem tiek uzskatīta audzināšana, mācības un izglītība. Pedagoģiju var saukt par zinātni arī tāpēc, ka tai ir savas pētīšanas metodes, piemēram, literatūras analīze, anketēšana, eksperiments, aptauja un citi.
Pedagoģijai kā zinātnei ir svarīga loma sabiedrības attīstībā, jo tās veiktie pētījumi un iegūtie rezultāti ļauj saskatīt nepilnības izglītības procesā un piedāvā risinājumus.

Author's comment
Atlants