Evaluation:
Published: 25.09.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Kopsavilkums kursā "Komunikācijas vēsture"', 1.
  • Summaries, Notes 'Kopsavilkums kursā "Komunikācijas vēsture"', 2.
  • Summaries, Notes 'Kopsavilkums kursā "Komunikācijas vēsture"', 3.
Extract

Preses galvenais uzdevums bija atspoguļot Padomju Savienības pārākumu, pār visiem dažādos jautājumos. Uz žurnāla vākiem bija vadoņu attēli.
Tā kā trūka izglītotu žurnālistu, 1990. gada 3. jūlijā tiek dibināta Latvijas žurnālistu apmācības programma. Tās programmas priekšmeti bija virzīti tieši uz komunistisko režīmu pusi. Tomēr par politiku un ideoloģiju žurnālisti neatļāvās rakstīt.
Stagnācijas perioda beigās cenzūra bija lielākoties bija tikai formāla. Paši cenzori bija no visa noguruši. Žurnālisti ar katru dienu atļāvās rakstīt aizvien brīvāk un vēroja, kas notiks.

4. Kā mediji Padomju posmā ietekmēja sabiedrības ikdienas dzīvi, kultūru un cilvēku?
Padomju laikos cilvēku stipri ietekmēja propaganda. Kultūras dzīve Padomju laikos bija ļoti vienveidīga, un bez plašām iespējām. Informācijas līmenis bija ļoti zems. Cilvēkiem nebija iespējas uzzināt kas notiek ārpus Latvijas robežām. Mediji ziņoja cilvēkiem tikai vienu daļu no tā, kas notiek Latvijā, vien tik cik medijiem ļāva valsts.

Author's comment
Atlants