-
Stājas traucējumi
Jāseko bērnu pašsajūtai nodarbības laikā un pēc nodarbības. Ja mugura nesāp (nejaukt ar muskuļu nogurumu), slodzi var palielināt.
Bērna stāja atspoguļo viņa emocionālo pašsajūtu, viņa pašapziņu. Bērna garastāvoklis atspoguļojas viņa mīmikā, kustībās, ķermeņa valodā. Nav iespējams koriģēt vienīgi bērna ķermeni – ārējo čaulu, ignorējot iekšējo cilvēkā. Labot fizisko stāju iespējams vienīgi saskaņā ar psiholoģisko iedarbību. Palīdzēt bērnam sevi apzināties kā vērtību, kā personību, izkopt sevī pozitībvas domas, jūtas, emocijas, apzināties savas darbības mērķus, vadīt sevi, savu darbību pozitīvā virzienā, - šādu nodarbību saturu iespējams sastādīt un īstenot vienīgi sadarbībā ar psihologu.
Svarīga ir sadarbība ar visu ģimeni, jo fizisko un psiholoģisko nodarbību programmai jābūt nepārtrauktai, tai jāturpinās arī vasarā, kad bērns ir kopā vecākiem. Tāpēc svarīga ir arī vecāku sagatavotība šīm nodarbībām.
…
Stāja ir ierasta cilvēka poza stāvot, sēžot, ejot. Stāja var būt pareiza un nepareiza. Pareiza stāja ir sinonīms labai fiziskai attīstībai, labai pašsajūtai un pašapziņai. Pareiza stāja ir gan skaista, gan arī nodrošina labvēlīgus apstākļus visu organisma sistēmu optimālai darbībai. Var teikt, ka bērna stāja atkarīga no pareizu mugurkaula fizioloģisko liekumu izveidošanās bērna augšanas un attīstības dažādos posmos. Lai gan mugurkaula fizioloģisko liekumu normāla attīstība atkarīga no vairākiem faktoriem, noteicošais tomēr ir ķermeņa muskuļu un saišu nostiprināšanās fizisko aktivitāšu ietekmē. Un tikai līdzsvarots, savstarpēji sabalansēts muskuļu un saišu tonuss notur mugurkaula fizioloģiskos liekumus pareizā stāvoklī.




