Evaluation:
Published: 11.03.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 1.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 2.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 3.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 4.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 5.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 6.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 7.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 8.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 9.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 10.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 11.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 12.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 13.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 14.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 15.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 16.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 17.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 18.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 19.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 20.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 21.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 22.
  • Research Papers 'Uzņēmuma "Rūjienas saldējums" tirgus izpēte', 23.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  Latvijas saldējuma tirgus raksturojums    4
1.1.  Tirgus struktūra    4
2.  Patērētāju uzvedība tirgū    5
2.1.1.  Saldējuma patēriņš Latvijā un citās Eiropas valstīs    5
2.1.2.  Patērētāju saldējuma izvēles kriteriji    6
2.2.  Latvijas saldējuma ražotāji    7
3.  Zīmola „Rūjienas saldējums” īss apraksts    10
4.  „Rūjienas saldējuma” sortiments    11
5.  „Rūjienas saldējuma” produkcijas iepakojums    13
6.  Saldējuma cenu salīdzinājums    15
7.  Zīmolu pozicionēšanas karte    17
8.  „Rūjienas saldējuma” SVID analīze    20
  SECINĀJUMI    23
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    24
Extract

SECINĀJUMI
„Rūjienas saldējums” ir viens no mīlētākajiem saldējumu zīmoliem Latvijā. Savas pastāvēšanas laikā uzņēmums izpelnījas patērētāju ievērību un atzinību. Aizņemot aptuveni 9% no saldējuma tirgus Latvijā, „Rūjienas saldējums” savu pastāvēšanu balsta uz diviem vaļiem – īsts piens un krējums produkcijā un piesaiste Rūjienai.
Uzņēmums darbojās piesātināta un fragmentētā tirgus apstākļos, kura ietilpība un ražošanas apjomi lēni, bet pastāvīgi palielinās. „Rūjienas saldējumam” ir vairāki nopietni konkurenti, vislielākie no kuriem ir „Rīgas piena kombināts”, „Premia FFL”, „Unilever Baltic LLC” un „Druva food”. Saskaņā ar pozicionēšanas karti, visu ražotāju produkti atrodas ļoti līdzīgās pozīcijās.
Saskaņā ar patērētāju aptauju, vissvarīgākie saldējuma izvēles kritēriji ir cena, garša, vietējais ražotājs un labs sastāvs. Tā kā „Rūjienas saldējums” ir pilnībā Latvijas kapitāla pārvaldīts uzņēmums, kurš ražo produktus no īsta piena un krējuma un pārdod tos par cenām, līdzīgām citu ražotāju piedāvājumam, uzņēmumam ir jāpadomā par iespējām uzlabot produktu garšu, tādējādi mēģinot paplašināt patērētāju loku.
Visdrošākā nākotnes attīstības stratēģija „Rūjienas saldējuma” uzņēmumam ir palikt uzticīgiem uzņēmuma pamatnostādnēm – kvalitatīvās produkcijas ražošana, izmantojot īstu pienu un krējumu, tādējādi nodrošinot izcilu garšu un veselīgu produktu. Saskaņā ar SVID analīzi, uzņēmuma attīstības iespējas iekļauj sevī inovatīvo metožu izmantošanu produktu izstrādē un virzīšanā, sabiedrisko pasākumu atbalsta turpināšanu, jauno produktu ieviešana, jauno sadarbības partneru meklēšana, produkcijas eksports un patērētāju informētības par saldējuma izejvielu ietekmi uz cilvēka organismu līmeņa paaugstināšanās veicināšana, kā arī likumdošanas izmaiņu lobēšana saskaņā ar tirgus vārda ‘saldējums’ piešķiršanu produktam atkarībā no tā sastāvā.

Author's comment
Atlants