Author:
Evaluation:
Published: 08.04.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Bērnu runas traucējumu iemesli, īpatnības un korekcijas iespējas', 1.
  • Research Papers 'Bērnu runas traucējumu iemesli, īpatnības un korekcijas iespējas', 2.
  • Research Papers 'Bērnu runas traucējumu iemesli, īpatnības un korekcijas iespējas', 3.
  • Research Papers 'Bērnu runas traucējumu iemesli, īpatnības un korekcijas iespējas', 4.
  • Research Papers 'Bērnu runas traucējumu iemesli, īpatnības un korekcijas iespējas', 5.
  • Research Papers 'Bērnu runas traucējumu iemesli, īpatnības un korekcijas iespējas', 6.
Extract

Korekcijas iespējas
Visbiežāk runas traucējumi attīstās bērniem ar intelektuālajiem traucējumiem un dzirdes zudumu. Tādēļ pēc piedzimšanas bērnam noteikti jāpārbauda dzirde, lai nepieciešamības gadījumā nekavējoties varētu uzsākt dzirdes un runas terapiju.
Profilaktiski, lai novērstu bērnu runas traucējumus nākotnē, ļoti būtiski ir jau mazā vecumā trenēt sīko motoriku, nodarbinot pirkstus ar dažādu vingrinājumu palīdzību. Savukārt trīs gadu vecumā bērniem svarīgākās ir nodarbes un rotaļas, kas attīsta un sekmē runu.
Bērniem, kuriem jau ir radušies kādi runas traucējumi, ir iespējama dažāda veida korekcija.
Lai mazinātu runas traucējumus, ļoti būtiski ir ar bērnu runāt „aci pret aci” un no viņa ikdienas izslēgt datora un televizora skatīšanos, kā arī samazināt audioierakstu atskaņošanu, jo vislabāk runāto valodu bērns uztver, to dzirdot no cilvēka, kurš ar viņu komunicē klātienē, izmantojot ne tikai vārdus, bet arī žestus, mīmiku un dažādas balss intonācijas.
Runas traucējumu gadījumā var pielietot logopēdisko un/vai pedagoģisko korekciju.

Author's comment
Atlants