Evaluation:
Published: 09.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 1.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 2.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 3.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 4.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 5.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 6.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 7.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 8.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 9.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 10.
  • Research Papers 'Globalizācija un starptautiskā tirdzniecība, tās ietekme uz tūrismu', 11.
Extract

Šobrīd pasaulē pieaug globālā konkurence un arvien lielāka tirgus dalībnieku saistība un savstarpējā ietekme, galējo atšķirību palielināšanās, nelielo atšķirību izzušana (attīstītās valstis un mazattīstītās), pasaule ir kļuvusi mazāka (jo no jebkuras vietas visu var dabūt). Globalizācijas izpausmes skar gan ekonomiku, gan politiku, gan kultūru. Brīva tirdzniecība, pilnīga konkurence un efektivitāte ir globalizācijas ideāli. Ja agrāk cilvēks bija vērtības mērs, tad šinī pasaules uzskata vērtības mērs ir nauda, jo progresu mēra ar Nacionālā kopprodukta pieaugumu un finansu tirgus stāvokli. Tiekšanās pretim pieaugumam ir iestrādāta šajā mežonīgās konkurences sistēmā. Apstāties nozīmē zaudēt.
Globalizācija pēc būtības nemaz nav jauns jēdziens – tas raksturoja merkantilisma un koloniālo periodu. Jauna ir tikai pakāpe, kādā nacionālās, pat lokālās ekonomikas tiek sasaistītas kopā un miers, ar kādu šis process noris – tas viss pateicoties komunikāciju un informācijas tehnoloģiju jomā. Globalizācija arī nenotika vienā dienā, pati no sevis. Deregulācijas, privatizācijas, tirgus liberalizācijas un valsts lomas samazināšanas politika ekonomikā ir vadījusi šo procesu. Šī politika, ko uzgrūda jaunattīstības valstīm Pasaules Banka un Starptautiskais Valūtas fonds, tagad parādās savā būtībā. Eiropas un citu agrāk neiesaistītu valstu sabiedrības tagad krasi izjūt bezdarbu, algu un sociālo garantiju samazināšanos, nedrošību, pieaugošu noziedzību, nabadzību un sabiedrības sašķeltību.
Norādīšu vairākas globalizācijas definīcijas, jo katrā avotā tā tiek definēta savādāk, bet pamatdoma jau paliek tā pati.
Globalizācija ir ideoloģijas, kas parasti atsaucas uz neoliberālismu, produkts, kas uzskata tirgus kā galvenā sabiedrību un ekonomisko izaugsmi organizējošo principu ieviešanu dzīvē par savu primāro mērķi. Brīvā tirdzniecība, pilnīga konkurence un efektivitāte ir tās ideāli. Ja agrāk cilvēks bija vērtības mērs, tad šinī pasaules uzskatā vērtības mērs ir nauda. Progresu mēra ar Nacionālā kopprodukta pieaugumu un finansu tirgus stāvokli.…

Author's comment
Atlants