-
3-4 gadīgu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļās
TOP 500
| Nr. | Chapter | Page. |
| Ievads | 5 | |
| 1. | Pašapziņas būtība un nozīme pirmsskolas vecuma bērniem | 7 |
| 1.1. | Pašapziņa un tās būtība | 7 |
| 1.2. | Pašapziņas attīstība 3-4 gadu veciem bērniem | 9 |
| 1.3. | Rotaļa kā pašapziņas veicinātāja | 12 |
| 2. | Praktiskais pētījums par pašapziņas veicināšanu rotaļās | 17 |
| 2.1. | Pašapziņas izvērtējums pētījuma sākumā | 17 |
| 2.2. | Pašapziņas veicināšana rotaļā | 27 |
| 2.3. | Pētījumā iegūto datu salīdzinājums un analīze | 33 |
| Secinājumi | 40 | |
| Ieteikumi skolotājiem | 41 | |
| Literatūras un avotu saraksts | 42 | |
| PIELIKUMI | 44 |
Bērnu pašapziņa ir svarīga attīstības iezīme 3-4 gadu vecumā. Šajā vecumā bērni rotaļājas, mācās rotaļājoties, kā arī, ikdienā rotaļājoties, nemanot attīsta un pilnveido savu pašapziņu. Rotaļa nodrošina bērniem emocionālo un sociālo attīstību, tās laikā bērni izjūt sevi un savas spējas, veicina savu pašapziņu un pašpārliecību. Pašapziņa ir svarīga visai turpmākajai bērna dzīvei.
Pašapziņu bērniem var veicināt, novērtējot bērna sasniegumus, paslavējot bērnus. Varam atbalstīt grūtos brīžos un iedrošināt bērnus piedalīties aktivitātēs vai veikt uzdevumus. Taču vislabāk pašapziņu var attīstīt dažādās rotaļās, kuru laikā bērni apgūst jaunas zināšanas, sadarbojas ar saviem vienaudžiem, kā arī nostiprina dažādas prasmes un iemaņas.
Katrs bērns ir unikāls, nav divu vienādu bērnu, tāpēc pats galvenais un svarīgākais ir pielāgoties katra bērna spējām un vajadzībām. Bērni ir atšķirīgi: ir bērni, kuri ir ļoti droši un pārliecināti par sevi un savām darbībām, bet ir bērni, kuri ir ļoti nedroši, emocionāli, pat bailīgi. Šie ir galvenie faktori, kādēļ katram bērnam pašapziņas attīstība ir savādāka. Iesaistot bērnus rotaļās, mēs varam mainīt bērna pašapziņu. Rotaļas laikā bērni sadarbojas, kļūst drošāki, attīsta sociālās prasmes, stiprina fizisko attīstību, kā arī savu iztēli.…
Pētījuma autore: Santa Marķitane Pētījuma nosaukums: 3-4 gadīgu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļā Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un empīriski pētīt 3-4 gadīgu bērnu pašapziņas veicināšanu rotaļā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā autore apskata un analizē zinātnisko, metodisko, pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pašapziņu, pašapziņas attīstību un pašapziņas veicināšanu rotaļās. Pašapziņa ir svarīga bērnu attīstības iezīme, jo, attīstot un pilnveidojot pašapziņu, bērni iegūst pārliecību par savām spējām. Tā kā bērnu galvenais mācīšanās veids pirmsskolas iestādē ir rotaļas, tad tika izmantotas gan radošās lomu rotaļas, gan kustību rotaļas un didaktiskās spēles. Tika analizētas tādu autoru atziņas, kā G. Svence, D. Dzintere, B. Brice un citas.























































