Evaluation:
Published: 25.01.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Not used
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 1.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 2.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 3.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 4.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 5.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 6.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 7.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 8.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 9.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 10.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 11.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 12.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 13.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 14.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 15.
  • Research Papers 'Skolotāja personības psiholoģiskie aspekti', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Priekšvārds    3
  Mācīšana    4
  Pedagoģiskā psiholoģija    4
  Skolotāju stresa cēloņi    4
  Trīs pieejas cilvēka mācīšanai    5
  Pedagoģiskās kompetences vērtējums    6
  Atribūcijas teorijas    7
  Kontroles lokuss    8
  Personālā atbildība    8
  Iemeslu stabilitāte un nestabilitāte    9
  Problēmas, ar kurām saskaras skolotāji šodien    9
  Secinājumi    12
  Jēdzieni    13
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Mācīšana – tā ir sarežģīta darbību kārtība. Tā iekļauj sevī tūkstošus skolotaja un skolēna ikdienu mijiedarbības. Katra no šīm mijiedarbībām saistīta ar sekojošu jautājumu risināšanu: ko darīt, ko runāt, kā reaģēt, ko darīt pēc tam?

Pedagoģiskā psiholoģija – pēta cilvēka uzvedību mācīšanas procesā. Vitroks (1992.g.) atzīmē, ka tā ietver sevī ne tikai psiholoģisko zināšanu pielietošanu mācīšanas teorijā un praksē, bet arī jaunu tehnoloģiju izstrādi šajā sfērā. Pedagoģiskā psiholoģija pēta mācīšanas procesu, cilvēka attīstību un motivāciju, sociālo mācīšanos, personības raksturojumus, disciplīnu un citus vadības aspektus auditorijā, skolēnu attīstības vērtējumu u. c.


Skolotāju stresa cēloņi.

Lai gan mēs zinām, kāpēc rodas stress, lietderīgi ir aplūkot cēloņus, kurus skolotaji uzskata par stresa izraisītājiem.
Daudzi stresa avoti saistās ar faktoriem un situācijām, kuras, kā uzskata skolotāji, viņi var ietekmēt ļoti maz vai vispār neietekmēt, piemēram, vecāku cerības, pārslodzi darbā, skolēnu nepaklausību, skolas vadības atbalsta trūkum, kā arī fizisko un garīgo spēku patēriņu, kas nepieciešams mācīšanas procesā. P. Dž. Djū apgalvo:…

Author's comment
Atlants