Evaluation:
Published: 25.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 1.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 2.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 3.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 4.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 5.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 6.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 7.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 8.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 9.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 10.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 11.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 12.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 13.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 14.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 15.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 16.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 17.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 18.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 19.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 20.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 21.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 22.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 23.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 24.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 25.
  • Presentations 'Reklāmas ietekmes pētnieciskais skatījums un analīze', 26.
Extract

Darba mērķis -
Apskatīt un izzināt reklāmas pētnieku izveidotās metodes, kuras nosaka un sniedz ieskatu reklāmas darbības procesā.
Izanalizēt un apkopot galvenos virzienus reklāmas efektivitātes noteikšanā un piedāvātos variantus tās palielināšanā.
Profesionāļa skatījumā...
“Reklāma ir īpatnēja parādība mūsu laikmetā. Ja kāds gribētu izteikt vienā vārdā galvenos vilcienos tagadējās sabiedrības tieksmes, tad labāku vārdu nevar atrast kā reklamēšana.”

Tā pagājušā gadsimta 30.gados ir izteicies latviešu
reklāmas psihologs Rūdolfs Pētersons.
Reklāmas tirgū
Manuprāt, šo speciālista izteikumu var attiecināt tikpat labi arī uz mūsdienām un pašreizējo nozares situācijas skaidrojumu. Neatkarīgi no tā, cilvēkiem patīk reklāmas vai nē, viņi tomēr tās redz un ievēro, tas ir neizbēgami, jo ir grūti atrast kādu sociālo vidi, kurā bez šīs parādības vispār iztiktu. Tāpat ir vērojama arī zināma ietekme, jo vispārīgi var teikt, ka reklāma ir preces vai pakalpojuma pozitīvi vērtējoša informācija. Tātad vienmēr būs kāds, kas šim ziņojumam noticēs un atzīs sev par labu esam.
Vajadzības apzināšanās
Tomēr ir tāls ceļš ejams, kurā sociāls indivīds kļūst par klientu un produkta patērētāju. Lai gan reklāmas realizēšanas tehnikas, radošās idejas un ietekmēšanas metodes var būt ļoti dažādas un laika gaitā attīstīties un mainīties, tomēr viss process balstās uz izziņas teorijām un pētniecisko analīzi. Jo, lai veidotu apziņu, ka kāda konkrētā prece vai pakalpojums patērētājam ir vajadzīgs, par šo produktu ir jārada priekšstats “zinātniski pamatots un pārbaudīts fakts”.
Reklāma kā zinātnes pētījuma objekts
No sociālpsiholoģiskā skatupunkta reklāmas darbība ir cilvēku komunikācijas veids, t.i., saskarsme – gan pastarpināta, gan nepastarpināta cilvēku mijiedarbība, kas ir viena no aktivitātes formām.
Reklāma tiek vērtēta kā cilvēku savstarpēji ietekmējoša sazināšanās forma, kas paredz iegūt līdzekļus turpmākajai komunikācijai sociāli referentās grupas ietvaros. Īsāk sakot – reklāma ir komunikācija komunikācijai.
Krievu reklāmas psihologs Aleksandrs Ļebedevs-Ļubimovs:
“Reklāmas darbība kā sociāla masveida parādība nes sevī milzīgu kultūras potenciālu, kas noteiktos apstākļos var nozīmīgi ietekmēt gan atsevišķu indivīdu, gan sabiedrību kopumā. Viss ir atkarīgs no sabiedrības nostājas attiecībā uz reklāmu.”…

Author's comment
Atlants