-
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kas pakļauti sociālās deprivācijas riskam Salacgrīvas vidusskolā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
Terminu skaidrojums | 14 | |
1. | Sociālās deprivācijas teorētiskie aspekti | 15 |
1.1. | Deprivācijas jēdziens un veidi | 15 |
1.2. | Sociālās deprivācijas jēdziena analīze | 17 |
1.3. | Sociālās deprivācijas riski un sekas | 20 |
2. | Sociālā pedagoga darbs ar skolas vecuma bērniem | 27 |
2.1. | Sociālā pedagoga profesionālās kompetences | 28 |
2.2. | Skolas vecuma bērnu attīstības īpatnības | 32 |
2.3. | Sociālās deprivācijas riski skolas vecuma bērniem | 35 |
3. | Normatīvo aktu analīze tēmas kontekstā | 41 |
4. | Sociālās deprivācijas risku analīze Salacgrīvas pilsētā ar lauku teritoriju | 47 |
4.1. | Salacgrīvas pilsētas ar lauku teritoriju vispārējās attīstības problēmas | 47 |
4.2. | Fokusa grupas rezultātu analīze | 49 |
5. | Sociālā pedagoga darbības analīze Salacgrīvas vidusskolā | 54 |
6. | Sociālā pedagoga darbības programma darbam ar sociālās deprivācijas riskam pakļautajiem bērniem un viņu ģimenēm | 61 |
Nobeigums | 71 | |
Anotācija | 73 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 75 | |
Pielikumi | 77 |
Iekšējā pasaule ietekmē un nosaka to, kā cilvēks izturas un uzvedas. Mums visiem ir dabīga vēlme būt veiksmīgiem un justies labi. Pētījums pēc pētījuma pierāda, ka veseli, laimīgi un par sevi pārliecināti bērni, izaug stabilās ģimenēs, kurās abi vecāki bērniem veltījuši lielu daļu sava laika, uzmanības, gādības un mīlestības. Ģimene ir nozīmīgākā socializācijas vide, jo tieši šeit indivīds gūst pirmo sociālās mijiedarbības pieredzi. Tā ir divu cilvēku savienība, kas veidota uz savstarpējas mīlestības un cieņas pamatiem, kurā tiek radīta sapratnes un atbalsta atmosfēra bērniem. Ģimene ir katras valsts pamats un sabiedrības mugurkauls, pati senākā no sociālajiem institūtiem.
Pirmais un pats svarīgākais ir saticīga ģimene, labas laulāto attiecības. Tās ir pamatattiecības, kuras nosaka bērnu un vecāku saskarsmi. No ģimenes saišu stipruma lielā mērā atkarīgas bērnu un vecāku attiecības, savstarpējie atbalsti un pašu bērnu drošība.
Bērni ir atkarīgi no pieaugušajiem, tāpēc viņiem ir nepieciešama gādība, rūpes un aizsardzība no vecāku puses. Ģimene, kuras struktūra un attiecības ir bojātas, ģimenes dzīvē radušās problēmas, atrisināt nespēj. Ar laiku šādā ģimenē rodas psiholoģiskā spriedze, kurai ir tendence pastiprināties. [11]
Latvijas, demokrātiskas valsts, mērķis ir augt un attīstīties, tās pamats ir stipras, stabilas ģimenes. Viens no galvenajiem uzdevumiem ir izveidot ģimenes atbalsta politiku demogrāfiskas situācijas uzlabošanai.…
Ja mēs necerētu, Ka reiz labāk būs, Vai mēs dzīvi spētu Nest kā nastu svētu, Nest un nesalūzt? Ja mēs nemīlētu, Vai mēs varētu - Atteikties un piedot, Dienām spārnus iedot, Satikt brīnumu?