-
Emocionālais aspekts reklāmā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Emocionālais aspekts reklāmā | 4 |
2. | Patērētaju emocijas, kā reklāmas ietekmes paņēmiens | 5 |
3. | Kad un kāpec ir jāizmanto emocionālā reklāma | 6 |
4. | Patērētaju zemapziņa un reklāmas iedarbība | 7 |
5. | Izmantotās literatūras saraksts | 9 |
Emocijas ir psihisks process, kurā izpaužas cilvēka attieksme pret apkārtējo vidi vai cilvēka subjektīvās izjūtas. Reklāmā tas ir process, kurā izpaužas patērētāja attieksme pret reklāmu un / vai produktu.
Emocionāla reklāma ir reklāma, kuras mērķis ir radīt patērētājā emocionālu pārdzīvojumu.
Ja cilvēkam pilnībā tiek apmierinātas viņa vajadzības, tad tas samazina domāšanas un informācijas apstrādes procesus. Kas nozīmē to, ka labā noskaņojumā cilvēkiem nav lielas vēlēšanās domāt, jo domāšana prasa kaut nelielu, bet piepūli.
Ievērojot šo emocionālās reklāmas iedarbību uz domāšanas procesiem, jāatceras, ka līdz ar to attieksme un viedoklis par marku veidosies, balstoties uz otršķirīgu informāciju un vispārēju attieksmi pret reklāmu, nevis balstoties uz būtisku informāciju par produktu. Tāpēc emocionālo reklāmu nav ieteicams lietot produktiem, kuriem ir būtiskas priekšrocības, sniedzot izglītojošu informāciju, ko var uzsvērt reklāmā. …
Lēmuma pieņemšanā motivējošais ir tieši emocionālais aspekts.Protams, tiek ņemtas vērā arī racionāli salīdzināmās vērtības, tomēr katru patērētāju galvenokārt savaldzina emocionālais – “sajūtas”, ko veido krāsa, smarža, faktūra, pat iepakojums, kam objektīvi nav nekāda sakara ar produkta kvalitāti. Iegādājoties kādu produktu vai izmantojot kādu pakalpojumu, katrs cilvēks vēlas justies labi – tā, it kā saņemtu kaut ko tieši viņam izgatavotu.
