Author:
Evaluation:
Published: 10.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 1.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 2.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 3.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmuma stratēģija un politika', 4.
Extract

Jēdziens stratēģija ir vēsturiski saistīts ar militārām operācijām. Visaptverošs stratēģijas jēdziens ietver sevī šādas sastāvdaļas:
Stratēģija ir loģisku, integrējošu un sabalansētu lēmumu sistēma.
Stratēģija nosaka un parāda organizācijas stratēģisko mērķi, ņemot vērā tās ilgtermiņa uzdevumus, darbības programmas un resursu izmantošanu.
Stratēģija izvēlas organizācijas darbības sfēru.
Stratēģija nodrošina konkurētspējīgas priekšrocības radīšanu.
Stratēģija lēmumu pieņemšanas procesā iesaista visus organizācijas hierarhijas līmeņus.
Stratēģija definē ekonomiskus un neekonomiskus labumus tās ieinteresētajām pusēm.
Tomēr, lai arī var rasties iespaids, ka stratēģija vienmēr ir pārdomāta un ieplānota, tas nebūt nav tā. Stratēģijas var rasties arī spontāni pašās organizācijās bez kāda formāla plāna. Būtībā stratēģija ir kas vairāk nekā tas, ko organizācija ir nodomājusi vai plāno darīt, tā ir arī tas, ko kompānija patiesībā dara.
Stratēģiskās vadīšanas procesa mērķis ir dot iespēju uzņēmumam noteikt, ar ko tas atšķiras no saviem konkurentiem, un radīt savu konkurētspējīgo priekšrocību.
Vide, kurā organizācija darbojas, arī lielā mērā ietekmē stratēģijas un to veidošanu.

Atlants