Author:
Evaluation:
Published: 06.04.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 1.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 2.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 3.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 4.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 5.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 6.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 7.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 8.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 9.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 10.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 11.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 12.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 13.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 14.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 15.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 16.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 17.
  • Essays 'Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme', 18.
Extract

Pieaugušais cilvēks ir ļoti sarežģīta būtne, jo tad kad cilvēks, indivīds kļūst pieaudzis (garīgā, emocionālā un kognitīvā sfērā), viņam ir attīstījusies spriestspēja, bet bieži vien šī spriestspēja ir drauds pašai personībai un tādējādi rodas problēmas. Piemēram, ja balstās uz vajadzībām tad primārās vajadzības ir fizioloģiskās vajadzības, pēc tam seko drošības vajadzības utt. (pēc A. Maslova), savukārt, ja kāda zemāka stāvoša vajadzība nav, tad nevar pilnveidoties nākamā vajadzība. Bet diemžēl vai par laimi mūsu vajadzības bieži ietekmē sociālie apstākļi, tādēļ ne vienmēr mēs tās varam kontrolēt un šeit rodas problēmas.
Tātad gan bērna, gan pieaugušo attīstības faktori ir dažādi, kas attiecas uz personības attīstību, un pēc tam briedumu kopainā, jo katra cilvēka dzīve (sociālā vide) ir individuāla. Katram cilvēkam jebkura jauna situācija ir izaicinājums viņa personībā, rodas vairāki „ceļi” un tādējādi vairākas izvēles, par kuru iet (bērniem tas ir jāizvēlas pašiem, bet ar pieaugušo uzraudzību/ atbildību). Atbilstoši izvēlei, pats cilvēks izvēlas savus faktorus, kuri viņu ietekmēs. Šie faktori (bioloģiskie, drošības, emocionālie, sociālie) būs saistīti ar personības pašrealizāciju. Tikai jautājums vai personības kodols degradēsies vai attīstīsies. Pēc būtības uz šo jautājumu nav atbildes, tas ir filozofisks, pat retorisks jautājums, jo cilvēce ir stereotipiska.
No iepriekšminētā vēlējos pateikt, ka visas šīs trīs grāmatas ir ļoti nozīmīgas un vērā ņemamas, tikai ir jāizvērtē, kuru pieeju, kurā situācijā jāizmanto- uzņemoties atbildību.
Pielikumā (2.- 4. pielikums) ir iespējams iepazīties ar konkrētās grāmatas autoru atziņām, vadmotīviem, ko darīt, ja esi ticis strupceļā un nezini ko darīt. Grāmatu autori no savas pieredzes, manuprāt, veiksmīgi rekomendē kā rīkoties konkrētajās situācijās.

Author's comment
Atlants