-
Produkta zīmola nozīme produkta stratēģijas izstrādē
Nr. | Chapter | Page. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
ANNOTATION | 3 | |
IEVADS | 4 | |
1. | ZĪMOLA BŪTĪBA | 5 |
1.1. | Zīmola jēdziens | 5 |
1.2. | Zīmola izveide | 7 |
1.3. | Zīmola identitātes sistēmas veidošana | 10 |
1.4. | Zīmola atpazīstamības veicināšana | 12 |
1.5. | Zīmola vadīšanas process | 13 |
2. | ZĪMOLA ANALĪZE | 15 |
2.1. | Zīmola ietekme | 15 |
2.2. | Ieguvumi no zīmola | 16 |
2.3. | Zīmola spēks | 17 |
2.4. | Pazīstamu zīmolu maiņa | 21 |
2.5. | Latvijā mīlētākie zīmoli top 50 | 24 |
SECINĀJUMI | 27 | |
IZMANTOTO INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS | 28 |
Kas ir zīmols? Kāpēc tas ir tik svarīgs? Prece – tas ir tas, ko pārdod, zīmols – tas ir tas, ko pērk. Tas ir kaut kas unikāls un pievilcīgs, un ir daļa no uzņēmuma tirdzniecības zīmes. Jāņem vērā, ka cilvēki visbiežāk zīmolus uztver savu personīgo vērtību līmenī, tieši tāpēc organizācijas zīmolus veido tā, lai tie ietilptu pēc iespējas lielākas auditorijas vērtību lokā. Zīmola mērķis ir nodot vēstījumu lietotājam jeb potenciālajam lietotājam par kādu noteiktu produktu vai pakalpojumu. Šim vēstījumam jābūt vienkāršam, saturīgam, it īpaši tādēļ, ka mums ik dienas nākas saskarties ar simtiem līdzīgu vēstījumu par dažādiem produktiem.
Zīmola būtība ir radīt labāko produktu cilvēku prātos. Tas ietver gan racionālos elementus, kvalitāti, drošību, u.c., gan arī emocionālus aspektus – asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo zīmolu iegādājoties un lietojot. Līdz ar to zīmola veidošanu var lielā mērā uzskatīt par emocionālā produkta veidošanu.
Mūsdienu organizācijā zīmols nosaka visu uzņēmuma darbības stratēģiju, un tostarp – produkta izstrādes stratēģiju. Zīmola misija un vīzijas atrodas organizācijas biznesa modeļa virsotnē. Visas darbības, kas ir vērstas uz zīmola vērtības palielināšanu, nosacīti ir iespējams apvienot divos savstarpēji saistītos procesos – zīmola veidošanā un zīmola vadīšanā. Lai uzņēmums veiksmīgi attīstītu produkta stratēģijas izstrādi, paralēli jāveic zīmola stratēģijas izstrāde.…
Zīmola būtība ir radīt labāko produktu cilvēku prātos. Tas ietver gan racionālos elementus, kvalitāti, drošību, u.c., gan arī emocionālus aspektus – asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo zīmolu iegādājoties un lietojot. Līdz ar to zīmola veidošanu var lielā mērā uzskatīt par emocionālā produkta veidošanu. Mūsdienu organizācijā zīmols nosaka visu uzņēmuma darbības stratēģiju, un tostarp – produkta izstrādes stratēģiju. Zīmola misija un vīzijas atrodas organizācijas biznesa modeļa virsotnē. Visas darbības, kas ir vērstas uz zīmola vērtības palielināšanu, nosacīti ir iespējams apvienot divos savstarpēji saistītos procesos – zīmola veidošanā un zīmola vadīšanā. Lai uzņēmums veiksmīgi attīstītu produkta stratēģijas izstrādi, paralēli jāveic zīmola stratēģijas izstrāde. Zīmola veidošanas procesa rezultātā notiek zīmola izstrāde un pakāpeniska patērētāj ‘’prātu iekarošana’’, savukārt zīmola vadīšanas procesa mērķis ir panākt visu zīmola sistēmas elementu mijiedarbības saskaņotību. Šis darbs sniedz ieskatu zīmola veidošanas un vadīšanas procesu teorētiskajos aspektos kā arī detalizētu analīzi par zīmola nozīmi – galvenajiem guvumiem un ietekmi attiecībā pret patērētājiem.
