Author:
Evaluation:
Published: 18.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Pedagoģijas pētniecības metodes', 1.
  • Research Papers 'Pedagoģijas pētniecības metodes', 2.
  • Research Papers 'Pedagoģijas pētniecības metodes', 3.
  • Research Papers 'Pedagoģijas pētniecības metodes', 4.
  • Research Papers 'Pedagoģijas pētniecības metodes', 5.
  • Research Papers 'Pedagoģijas pētniecības metodes', 6.
  • Research Papers 'Pedagoģijas pētniecības metodes', 7.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Reitings   
  Pāru salīdzināšana   
  Sociometrija   
  Tests   
  Pedagoģiskais eksperiments   
  Matemātiskās metodes   
Extract

REITINGS jeb novērtēšana.


Netiešās novērošanas paveids. Būtība – pētnieks vēršas pie citiem cilvēkiem (kompetentiem tiesnešiem), ar lūgumu novērtēt dažas viņiem pazīstamu cilvēku personības īpašības, kuras interesē pētnieku.

Metodes priekšrocības:
• laika ekonomija
• novērtētāji var būt cilvēki bez speciālas psiholoģiskas sagatavotības

Trūkumi:
• novērotāju subjektīvs vērtējums
• maksimāli patiesai informācijai nepieciešams rūpīgi izvēlēties tiesnešus un iegūt no viņiem piekrišanu
• jāatsakās izvērtēt personas, kuras tiesnesis maz pazīst vai arī viņaprāt nespēj sniegt objektīvu informāciju
Materiāla vērtība atkarīga no raksturojuma programmas kvalitātes.


Author's comment
Atlants