Evaluation:
Published: 23.05.2001.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Konkurence', 1.
  • Research Papers 'Konkurence', 2.
  • Research Papers 'Konkurence', 3.
  • Research Papers 'Konkurence', 4.
  • Research Papers 'Konkurence', 5.
  • Research Papers 'Konkurence', 6.
  • Research Papers 'Konkurence', 7.
  • Research Papers 'Konkurence', 8.
  • Research Papers 'Konkurence', 9.
  • Research Papers 'Konkurence', 10.
  • Research Papers 'Konkurence', 11.
  • Research Papers 'Konkurence', 12.
  • Research Papers 'Konkurence', 13.
  • Research Papers 'Konkurence', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  konkurence    3
2.  firmas tiešo un netiešo konkurentu atklāšana    4
3.  konkurences vide un konkurētspēja    5
4.  Kā veicināt uzņēmumu konkurētspēju    11
5.  Kādu labumu mums dod konkurence    13
  Izmantotās literatūras Saraksts    12
Extract

5. Kādu labumu mums dod konkurence

Konkurences tirgū ražotāji nemitīgi cenšas samazināt savu preču ražošanas izmaksas, lai palielinātu peļņu. To nodrošina ražošanas efektivitātes paaugstināšana, kas arī dod tiem iespējas pārdot savas preces un pakalpojumus par zemāku cenu. Tādā veidā veicinot efektivitātes celšanos, konkurence panāk cenu samazināšanos.
Konkurence arī stimulē ražotājus uzlabot preču un pakalpojumu kvalitāti un palielināt to dažādību. Patērētājs ātri noskaidro, kuras firmas ir labākas, un attiecīgā firma gūst lielāku peļņu nekā konkurenti. Tāpat arī ražotāju konkurences tirgū pastāvīgi jāmeklē jaunas un pievilcīgas preces vai pakalpojumi, lai panāktu lielāku apgrozījuma daļu tirgū.
Firmu sacensība par patērētāju naudas iegūšanu noved pie daudzveidīgu labākas kvalitātes preču ražošanas un pārdošanas par iespējami zemākām cenām. Un tā kā patērētāji esam mēs visi, konkurence dod labumu mums visiem.

Author's comment
Atlants