Evaluation:
Published: 22.11.2010.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 1 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība. Masu komunikācijas loma nā', 1.
  • Summaries, Notes 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība. Masu komunikācijas loma nā', 2.
  • Summaries, Notes 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība. Masu komunikācijas loma nā', 3.
  • Summaries, Notes 'Masu komunikācija: jēdziens, pirmsākumi un attīstība. Masu komunikācijas loma nā', 4.
Extract

Šodien reklāmas ir sastopamas uz katra „stūra” – televīzijā, radio, internetā, publiskās vietas, gan audio, gan video u.c.. Reklāma savos pirmsākumos ir bijusi mutiska, pats vārds „reklāma” bija pieminēts jau Bībelē un arī Šekspīra lugās. Reklāmām attīstoties parādījās pirmie katalogi, kā arī patentētā medicīna. Pateicoties šādām reklāmām varēja uzzināt daudzu zāļu sastāvu, šādas reklāmas arī saka pieminēt dažādas ražotāju markas un tās popularizēja. Līdz ar reklāmas parādīšanos radio 1922.gadā, pieauga pieprasījums radio industrijā.6
Amerikānis Tomass Alva Edisons izgudroja runājošo mašīnu – fonogrāfu (skaņuplašu atskaņotājs). Kino vēsturē nozīmīgs atklājums bija kinetogrāfs, kuru 1891-1892.g. izgudroja Diksons ar kinetogrāfa palīdzību varēja izveidot 30 sekunžu filmiņu. Kustīgo bilžu projekcija attīstījās Francijā, brāļi Lumjēri uzlabojot kinetoskopu - viņi izveidoja portatīvu ierīci, ar kuras palīdzību radās pirmās filmas.7
Cilvēks komunicē gandrīz visu laiku un visur, pat rakstot šo darbu es komunicēju ar cilvēku, kurš to lasīs. Masu komunikācija uzrunā lielas cilvēku masas. Tas ir veids kā pasniegt idejas, viedokļus un notikumus plašākai sabiedrībai.

Author's comment
Atlants