-
Izglītības kvalitātes novērtēšana
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Izglītības kvalitātes politika Latvijā | 4 |
1.2. | Salīdzinājums augstākā izglītība ES un Latvijā pēc kvalitātes rādītājiem un kvalitātes līmeņa | 6 |
2. | Augstākās izglītības kvalitātes nodrošināšana atbilstoši darba tirgus pieprasījumam | 7 |
2.1. | Vienotas izglītības kvalitātes novērtēšanas sistēmas izveidošana | 9 |
2.2. | Starptautiski salīdzināmu izglītības indikatoru sistēmas ieviešana | 11 |
2.3. | Izglītības sistēmas informatizācijas nodrošināšana | 11 |
3. | Eiropas pieredze augstākās izglītības kvalitātes vērtēšanā | 13 |
3.1. | CRE iestāžu novērtējums | 17 |
3.2. | Phare Daudzvalstu programma augstākajā izglītībā | 20 |
Secinājumi | 21 | |
Izmantotā literatūra | 22 |
Nacionālajā attīstības plānā kā viena no kritiskajām vietām Latvijas sociālekonomiskajā attīstībā norādīts tas, ka nav pietiekams kvalificētu speciālistu skaits. Vairumā darbības jomu Latvijas darbaspēks (ieskaitot vidējo un augstāko vadošo personālu) ir izglītots, bet nav pietiekami kvalificēts efektīvi pielāgoties mainīgajām tirgus ekonomikas prasībām. Latvijas sociāli ekonomiskajai attīstībai izšķiroši svarīga ir mūsdienu prasībām atbilstošu jaunu pamatprasmju apguves nodrošināšana visiem Latvijas iedzīvotājiem un profesionālās un augstākās izglītības kvalitāte.
Kvalitātes domāšana nozīmē savstarpējo sadarbību starp cilvēkiem, tā ir pilnīgi jauna neizmantota pieeja, ka kvalitātes novērtējumu neveic tikai ierobežots valsts sektors, personu loks, bet gan daudzi patērētāji un ražotāji, kas novērtē kvalitāti.
Kvalitātes politikas mērķis ir veicināt tādas kvalitātes uzraudzības metodes, kas rada patērētāju – klientu apmierinājumu un nodrošina pastāvīgu kvalitātes uzlabojumu.
…
