-
Likviditāte
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Likviditāte | 4 |
1.1. | Likviditāte un tās rādītāji | 4 |
1.2. | Likviditāte no uzņēmuma likvidācijas viedokļa | 4 |
1.3. | Likviditāte no uzņēmuma darbības turpināšanas viedokļa | 5 |
1.4. | Likviditātes koeficienti | 6 |
1.4.1. | Kopējās likviditātes rādītājs | 6 |
1.4.2. | Tekošās jeb starpseguma likviditātes rādītājs | 7 |
1.4.3. | Absolūtās likviditātes rādītājs | 8 |
1.5. | Bilances likviditāte | 9 |
1.6. | Likviditātes risks | 10 |
2. | Secinājumi un priekšlikumi | 11 |
3. | Izmantotā literatūra | 12 |
4. | Pielikumi | 13 |
1.6. Likviditātes risks
Likviditātes risks– raksturo iespēju, ka saistības netiks izpildītas laikus un efektīvi tirgus likviditātes trūkuma dēļ, kas traucē aktīvus operatīvi un efektīvi pirkt vai pārdot un kas ierobežo naudas līdzekļu pieejamību. Šis risks ir atkarīgs no uzņēmuma aktīva likviditātes līmeņa un naudas līdzekļu ieplūdes un aizplūdes.
„ Likviditātes risks raksturojams ar divām pusēm- cenas pusi un kvantitatīvo pusi:
• Cenu kategorija- to nosaka cena, par kuru var tikt pārdoti aktīvi;
• Kvantitatīvā kategorija- ir atkarīga no pārdošanai derīgo aktīvu esamības.” [Mašarskis A., Jadčenko L. „Finanšu riski”, Baltijas Starptautiskā akadēmija/Psiholoģijas augstskola, Rīga, 2006, 42]
2. Secinājumi un priekšlikumi
• Likviditātes rādītāji dod iespēju izvērtēt uzņēmuma stāvokli un izvairīties no iespējamām problēmām nākotnē.
• Lai izvērtētu uzņēmuma stāvokli precīzāk, vēlams aprēķināt arī citus koeficientus(Ienesīguma jeb rentabilitātes, aktivitātes, maksātspējas un citus) . Tas dotu objektīvāku skatījumu uz uzņēmuma stabilitāti.
• Likviditātes rādītāji ir svarīgi gadījumos, kad jānosaka uzņēmuma finansiālais stāvoklis un bankrota varbūtība.
• Ņemot kredītu likviditātes rādītāji palīdz izvērtēt un saprast kāds kredīta veids ir izdevīgāks. Īstermiņa kredīta apjoma lielums ietekmē uzņēmuma likviditāti, jo tas ir mazāks, jo likviditāte augstāka. Ja uzņēmums vēlas ņemt ilgtermiņa kredītu, tad ir jāizvērtē gan finansiālais stāvoklis, gan iespējamā nākotnes peļņa.
…
Ievads Katram uzņēmumam ir savi mērķi. Lai šos mērķus īstenotu, svarīgi ir strādāt ar pēc iespējas lielāku peļņu, tomēr arī peļņa nav pats svarīgākais uzņēmuma finansiālā stāvokļa rādītājs. Ir uzņēmumi, kuru peļņa ir neliela, bet finansiālā situācija tomēr ir stabila. Lai pēc iespējas precīzāk izvērtētu uzņēmuma stāvokli var izrēķināt dažādus koeficientus. Likviditātes koeficients ir uzņēmuma spēja segt savas īstermiņa saistības. Lai labāk izprastu likviditātes koeficienta būtību darbā tiks izmantoti SIA „Baltijas Mārketinga Kompānija” pārskati. Referāta mērķis ir labāk izprast likviditātes rādītāju svarīgumu un saprast kurš rādītājs ir vēlams un kurš nē. Autores mērķis ir: • Izskaidrot likviditātes teorijas jēdzienu; • Ar piemēru parādīt praktiskos aprēķinus.