• Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums

     

    Essays5 Pedagogy

Author:
Evaluation:
Published: 06.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 1.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 2.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 3.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 4.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 5.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 6.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 7.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 8.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 9.
  • Essays 'Pirmsskolas izglītības iestādes iekšējās vides raksturojums', 10.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pirmsskolas izglītības iestādes raksturojums    3
2.  Organizācijas iekšējās vides shēma    4
3.  Pirmsskolas izglītības iestādes „X” iekšējā vide    6
4.  Motivācija Pirmsskolas izglītības iestādē    9
5.  Izmantotā literatūra    11
Extract

Izglītības iestāde – valsts, pašvaldību vai citu juridisko vai fizisko personu dibināta iestāde, kuras uzdevums ir izglītības programmu īstenošana, vai komercsabiedrība, kuram izglītības programmu īstenošana ir viens no darbības veidiem.
Organizācija ir apvienība vienotā veselā kopējam mērķim. Izglītības iestāde kā organizācija tiek uzskatīta par patstāvīgu autonomu sistēmu.
Izglītības iestādes kā organizācijas attīstības galamērķis ietver gan katra indivīda dzīves kvalitāti, gan organizatoriskās funkcionēšanas un rīcības uzlabošanu. /M. Teilors/
Jebkura skola (pirmsskola) ir organizācija ar savu iekšējo un ārējo vidi.
V. Praude un J. Beļčikovs nosauc iekšējās vides faktorus( sastāvdaļas, elementus) no sistēmpieejas viedokļa. Skolā tie ir:
1) Mērķi un uzdevumi( organizācijas stratēģija, kārtējie uzdevumi );
2) Izglītības procesa dalībnieki( viņu zināšanas, iemaņas, prasmes, uztvere );
3) Organizācijas kultūrvērtības, menedžmenta darba stils;
4) Tehnoloģija.
Vides faktori nav izolēti cits no cita, bet ir savstarpēji saistīti.
Skolas iekšējās un ārējās vides veidošanā būtiska ir vadība – „plānošanas, organizēšanas, motivēšanas un kontroles process, kas ir virzīts uz organizācijas resursu efektīvu izmantošanu, lai sasniegtu organizācijas izvirzītos mērķus.”

Author's comment
Atlants