Author:
Evaluation:
Published: 13.03.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 1.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 2.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 3.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 4.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 5.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 6.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 7.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 8.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 9.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 10.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 11.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 12.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 13.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 14.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 15.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 16.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 17.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 18.
  • Summaries, Notes 'Pētījuma analīze', 19.
Extract

Iegūtie dati
Dati ir attēloti stabiņ diagrammās un apļa diagrammās, iegūtā informācija ir pierakstīta arī vārdiski. Dīvaini šķiet, ka attēlotie procenti nesastāda 100% summu.
Apkopojot iegūto informāciju, tika noskaidrots, ka žurnālisti Latvijā visbiežāk izmanto draugiem.lv, otrajā vietā ir twitter.com. Pirms savu rakstu veidošanas, 97% žurnālistu pārbauda interneta resursus, izmantojot meklētājprogrammas kā google vai yahoo, liela daļa izmanto arī ziņu aģentūras, piemēram, BNS un Leta. 56% aptaujāto atzīst, ka sociālie mediji kā informācijas avots ir ļoti nozīmīgi un drīzāk nozīmīgi nekā nenozīmīgi viņu rakstiem un sižetiem. Informācijas ticamību, kura atrodama internetā, žurnālisti visvairāk vērtē pēc autora reputācijas, otrajā vietā ir atsauču lietošana un tikai trešajā vieta, kurā informācija atrasta. Gandrīz puse (44%) sociālos tīklus nemaz neizmanto savu rakstu publicēšanai. Tie, kuri izmanto, tie visbiežāk rakstu publicēšanai izmanto mikroblogu vietnes. Svarīgākais, pēc kā viņi vērtē savu rakstu izdošanos vai neizdošanos, ir komentāru un viedokļu skaits, arī unikālo lapas apmeklējumu skaits. Interesanti, ka 72% žurnālistu uzskata, ka visi pašreiz pastāvošie mediji, tai skaitā prese, kura tiek uzskatīta par apdraudētu nākotnes skatījumā, tomēr pastāvēs arī pēc 20 gadiem. Tikai 17% uzskata, ka preses nākotne ir apdraudēta.
Pētījuma datu sadaļā ir arī informācija, ka, salīdzinājumā ar iepriekšējiem 2 gadiem, sociālo tīklu popularitāte ir augusi, jo 57% no aptaujas dalībniekiem tos izmanto vairāk. Tas liecina, ka šāda aptauja ir veikta arī iepriekšējos gados.

Author's comment
Atlants