Author:
Evaluation:
Published: 30.04.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 1.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 2.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 3.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 4.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 5.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 6.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 7.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 8.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 9.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 10.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 11.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 12.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 13.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 14.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 15.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 16.
  • Research Papers 'Nikolo Paganīni', 17.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Biogrāfija    4
1.1.  Nikolo dzīve tēva pakļautībā    4
1.2.  Mīlestība Lukkā, 5 gadi prombūtnes un atgriešanās    5
1.3.  Mīlestība pret firstieni Mariju Elīzi Bacciochi    6
1.4.  Koncerti Livorno, Florencē un Milānā    7
1.5.  Dzīve dēlam un mūža nogale    8
2.  Daiļrade    11
3.  Mūzikas analīze    12
  Izmantotā literatūra    14
  Pielikums    15
  Mūzikas izlase    16
Extract

Romantisms bija kultūrvēsturisks laikmets, kas aizsākās 18. gs. nogalē Rietumeiropā kā pretreakcija Apgaismības laikmetam. romantismā ļoti svarīgs ‘es’ jeb individuālās brīvības kults, sakāpināta interese par pagātni, tiekšanās pēc oriģinalitātes. Viena no romantisma pamatpazīmēm ir īpaša attieksme pret apkārtējo pasauli, t.s. romantiskā ironija, kas ļauj indivīdam it kā pacelties pāri savam laikam un ierobežojošajai telpai.
Nikolo Paganīni bija viens no ievērojamākiem romantisma stila atskaņotājmākslas pārstāvjiem. Pateicoties Paganīni virtuozitātei viņš kļuva par tādu vijoļu mākslu veidu atradēju, kā staccato-volante („Paganīni staccato-volante – lociņu zibens ātri lietojot vai uz augšu, vai uz leju, pie tam veselas skalas itin skaidri un saprotami.” Stakato - īss, aprauts skaņu saistījums.), flažioletto (Stīgu instrumenta mazliet svelpjoša, flautas skaņai līdzīga skaņa, ko panāk, stīgai noteiktās vietās pieskaroties ar pirkstu. To vispārībā ieviesa kopš Paganīni laika.) un pizzicato (Lociņinstrumentu spēles paņēmiens, kur skaņu rada, stīgu strinkšķinot ar pirkstu; skaņdarbs, tā daļa, kas rakstīta atskaņošanai ar šādu spēles paņēmienu.) Paganīni tiek uzskatīts par visu laiku izcilāko vijolnieku.…

Author's comment
Atlants