Author:
Evaluation:
Published: 01.12.2005.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 25 units
References: Used
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 1.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 2.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 3.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 4.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 5.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 6.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 7.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 8.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 9.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 10.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 11.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 12.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 13.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 14.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 15.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 16.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 17.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 18.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 19.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 20.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 21.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 22.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 23.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 24.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 25.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 26.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 27.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 28.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 29.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 30.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 31.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 32.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 33.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 34.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 35.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 36.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 37.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 38.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 39.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 40.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 41.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 42.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 43.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 44.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 45.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 46.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 47.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 48.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 49.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 50.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 51.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 52.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 53.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 54.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 55.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 56.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 57.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 58.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 59.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 60.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 61.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 62.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 63.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 64.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 65.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 66.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 67.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 68.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 69.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 70.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 71.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 72.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 73.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 74.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 75.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 76.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 77.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 78.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 79.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 80.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 81.
  • Practice Reports 'A/S “Latvijas Krājbanka”', 82.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Vides raksturojums    5
1.1.  Kā uzņēmumu un nozari ietekmējusi Latvijas iestāšanas ES    5
1.2.  Sociālās izmaiņas valstī un to loma uzņēmuma attīstībā    8
1.3.  Uzņēmuma iesaistīšana starptautiskajā sadarbībā    10
1.4.  Monetāras un fiskālas politikas ietekme    12
1.5.  Monetārisma teorijas elements banku darbībā    14
1.6.  Valsts iejaukšanas tirgus un uzņēmuma darbībā    18
1.7.  Uzņēmuma piedalīšanas vides aizsardzības pasākumos un to ietekme uz uzņēmumu    19
2.  Vispārēja informācija par uzņēmumu    20
2.1.  Uzņēmējdarbības tiesiska forma, īpašuma forma, darbības vieta    20
2.2.  Uzņēmuma loma Latvijas ekonomikā; nozare, attīstības tendences    23
2.3.  Uzņēmējdarbības vides ietekme uz uzņēmumu    25
2.4.  Uzņēmuma darbības rādītāji    26
2.5.  Saimnieciskās operācijas uzņēmumā    27
2.6.  Neatkarīgā GP pārbaude uzņēmumā, auditora atzinuma raksturojums    27
3.  Uzņēmuma vadība    28
3.1.  Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana    28
3.2.  Lēmumu pieņemšanas metodes uzņēmumā    33
3.3.  Informācijas sistēmas uzņēmumā    35
3.4.  Informācijas apstrādes un analīzes metodes uzņēmumā    36
3.5.  Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes uzņēmumā    36
3.6.  Stratēģiskā vadīšana uzņēmumā un tās principi    37
3.7.  Investīciju virzieni, ienesīgums un efektivitāte uzņēmumā    38
3.8.  Uzņēmumā realizēti projekti, projekta vadītāja funkcijas un uzdevumi    38
3.9.  Projektu organizatoriska struktūra, pielietotās projekta metodes un instrumenti    40
3.10.  Iekšējās kontroles sistēma uzņēmumā    41
3.11.  Iekšējās kontroles sistēmas vieta, loma uzņēmuma vadībai    42
3.12.  Kvalitātes novērtēšanas sistēma uzņēmumā    43
3.13.  Kvalitātes sistēmas ietekme uz uzņēmuma darbības rezultātiem    44
4.  Personāla vadība uzņēmumā    44
4.1.  Darba koplīgums un tā ievērošana uzņēmumā    44
4.2.  Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība    44
4.3.  Darbinieku pārstāvības tiesības īstenošana uzņēmumā    46
4.4.  Uzņēmumā strādājošo demogrāfiskais raksturojums    47
4.5.  Personāla plānošana, atlase, novērtēšana, virzīšana uzņēmumā    49
4.6.  Personāla motivācijas politika uzņēmumā    50
4.7.  Personāla kvalifikācijas celšanas iespējas uzņēmumā    51
4.8.  Darba samaksas principi un sistēma uzņēmumā    52
5.  Mārketinga politika uzņēmumā    53
5.1.  Mārketinga vide    53
5.2.  Uzņēmuma mārketinga galvenie elementi    56
5.3.  Uzņēmuma tirgus segmenti, mērķa tirgus, galvenie noieta tirgus segmenti    57
5.4.  Produkta pozicionēšana tirgū    60
5.5.  Produktu dzīves cikls, jaunu produktu izstrādāšana un ieviešana tirgū    60
5.6.  Tirgus izpēte, pielietotās metodes, to raksturojums un analīze    61
5.7.  Saskarsmes stratēģija uzņēmumā    62
5.8.  Cenu politika uzņēmumā    64
5.9.  Darbības, projekti sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā    66
5.10.  Produkcijas realizācijas kanāli, to izvēles pamatojums    66
6.  Uzņēmuma darbības rādītāji, finansēšanas politika un avoti    68
6.1.  Iekšējie finansēšanas avoti    68
6.2.  Ārējie finansēšanas avoti    70
6.3.  Pārskats par kredītiestāžu - vērtspapīru kontu turētāju pakalpojumiem    72
6.4.  Pārskats par kredītiestādes darbību vērtspapīru sākotnējā un otrreizējā tirgū    74
6.5.  Kredītiestādes sniegtie pārskati FKTK par darījumiem vērtspapīru tirgū    75
6.6.  Uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldības analīze    76
6.7.  Iespēja piesaistīt kapitālu izmantojot finanšu instrumentus    77
6.8.  Operatīvā, finanšu, kombinētā svira uzņēmumā    77
6.9.  Uzņēmuma aizņemtie līdzekļi, vidēji svērta kapitāla cena    79
6.10.  Nodokļi maksāšana uzņēmumā    79
6.11.  Atvieglojumi Latvijas nodokļu likumos, kurus izmanto uzņēmums    80
  Secinājumi    81
  Priekšlikumi    83
  Literatūru saraksts    84
  Pielikumi    85
1.  A/s “Latvijas Krājbanka” 2004. gada pārskats    85
Extract

Latvijas ekonomikā, viena no visstraujāk attīstītākajam nozarēm ir bankas sektors. Mūsdienas dzīvē ar finansu sektoru asociējas ne tikai naudas apgrozījums, modernas ēkas un augstas IT tehnoloģijas, bet arī mobilitāte, drošība un finansu atbalsts gan fiziskām, gan juridiskām personām, sociāliem un biznesa jautājumiem. Cilvēkiem, kuri vēlas attīstīt savus dzīves apstākļus, vai biznesu, un kuriem traucē finansu trūkums, lai nestāt uz vietas, orientējas uz bankas pakalpojumiem. Tas nozīme, ka bankas sektors ne tikai dod valstij lielus ienākumus (nodokļu veidā), bet arī attīsta Latvijas iedzīvotājus, palīdzot viņiem atrisināt finansu jautājumus. Tas mēs varām redzēt pēc statistikas: bankas klientu kļūst vairāk (noguldījumu, norēķinu karšu, attālināto bankas pakalpojumu sektorā); kļūst vairāk cilvēku, kuri piedalās pensiju fondos 2. un 3. līmeņa; kā arī bankas kredīta portfeļi palielinājās (gan patēriņa, gan hipotekāros kredītos).
Lai labāk iepazīties, apskatīt un izpētīt finansu sektoru darbību, kā prakses vietu es izvēlējos a/s “Latvijas Krājbanku”, kura tika dibināta 1924. gadā un ir viena no modernām un attīstītām bankām ar bagātu vēsturi un lielu pieredzi.
Prakses atskaites mērķis ir izpētīt un izanalizēt a/s “Latvijas Krājbankas” vietu un lomu ekonomikā, tās attīstību iepriekšējos gados un attīstības tendences nākotnē. Lai sasniegtu mērķi, darbā tika izvirzīti vairāki uzdevumi – izanalizēt peļņas, ienākumu un izdevumu struktūru, apskatīt personāla politiku, apskatīt vadība politiku, definēt mārketinga pārvaldes vietu un lomu bankas izaugsmē. Izanalizēt kā Latvijas realizētā fiskālā un monetārā politika ietekmē bankas darbību, apskatīt kā iestāšanos Eiropas Savienībā ietekmes bankas attīstību un kā arī apskatīt bankas specifisku, bet reizē daudzsološu pakalpoju - operācijas ar vērtspapīriem.
A/s “Latvijas Krājbankas” misija – “Mēs esam universāla tikla komercbanka, kura sniedz kvalitatīvus, uz modernām tehnoloģijām balstītus pakalpojumus uzņēmumiem un privātpersonām Latvijā un NVS valstu tirgos par cenām, kas adekvātas klientiem pievienotajai vērtībai un riskam.”
2004. gadā “Latvijas Krājbanka” svinēja 80 gadu jubileju. Un kā vienu no prioritātēm 2004. gadā izvirzīja kompleksu privātpersonu apkalpošanu, piedāvājot pēc iespējas plašāka apjoma pakalpojumu grozu, tai skaitā elektroniskas norēķinus un kreditēšanas produktus. Kā arī bankas moto apstiprina bankas stratēģiju. “Latvijas Krājbanka – Tava tuvāka banka.”
Savā līdzšinējā darbībā bankas ir ievērojušas attiecīgo nacionālo likumdošanu valsts atbalsta jomā, t.i., Komercdarbības atbalsta kontroles likumu un citus normatīvos aktus. Līdz ar Latvijas iestāju ES bankām jāievēro arī attiecīgās ES normas. Lai arī Eiropas Savienībā nav neviena regula vai direktīva, kurā būtu noteikts tiešs regulējums attīstības bankas jeb specializētās finansēšanas institūcijas darbības nodalīšanai no bankas sniegtiem komercpakalpojumiem, tomēr no vairākām ES regulām un direktīvām, ņemot vērā katrās bankas darbības specifiku, jārēķinās ar ES normām likumdošanā.
Kā arī sakarā ar ES veselīgo konkurenci nostiprināšanu, 2004. gada novembrī minimālā kapitāla pietiekamības prasība tika samazināta līdz 8 %, tādējādi nodrošināt vienlīdzīgu konkurenci starp vietējām ārvalstu komercbankām.
Runājot par “Latvijas Krājbanku”, attīstības stratēģija 2002. – 2007. g. ir izstrādāta uz 1999. g. apstiprinātā stratēģiska plāna un tā realizācijas rezultātu pamata, ievērojot valsts makroekonomiskā stāvokļa un bankas sektora turpmākās attīstības prognozes. Un apstiprināta 22.11.2002 ar a/s “Latvijas Krājbankas” ārkārtas akcionāru pilnsapulces lēmumu.
Tāpēc pēc Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā “Latvijas Krājbankas” darbība nemainījās. Varu minēt tikai dažādus jaunievedumus ar kuriem “Latvijas Krājbanka” sāk strādāt pēc iestāšanas ES. …

Author's comment
Atlants