Author:
Evaluation:
Published: 09.12.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 1.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 2.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 3.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 4.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 5.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 6.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 7.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 8.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 9.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 10.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 11.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 12.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 13.
  • Presentations 'Ģenētiskā modificēšana (pozitīvais un negatīvais)', 14.
Extract

Kopsavilkums
1.
Lai arī zinātnieki apgalvo, ka gēnu tehnoloģijas ļaus īstenoties cēliem mērķiem, kā pārmantojamo slimību novēršana un pasaules glābšana no bada, tomēr praksē vērojamas pavisam citas tendences – tiek kalti plāni „bērnu ar vēlamajām īpašībām” klonēšanai, tiek radīti augi ar sterilām sēklām, lai zemnieki tās nevarētu ievākt paši, bet būtu spiesti dārgu sēklas materiālu ik gadu iepirkt no monopolfirmām.

2.
Joprojām nav izpētīta organisma bioķīmiskā reakcija, nav skaidrs, kāda būs jaunā modificētā organisma ietekme uz vidi un cilvēka veselību; nav izstrādāts atveseļošanās plāns gēnu katastrofas gadījumā; nav saprotams, kas (un vai vispār kāds) ir atbildīgs par negatīvām sekām.

Atlants