Author:
Evaluation:
Published: 11.11.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 1.
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 2.
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 3.
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 4.
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 5.
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 6.
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 7.
  • Research Papers 'Biheiviorisms', 8.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Biheiviorisma rašanās, novirzieni un to apraksts    3
  Vērtējums un piemēri    6
  Izmantotā literatūra    8
Extract

Biheiviorisms - psiholoģijas skola vai virziens, kurā tiek uzskatīts, ka vienīgais zinātniskā psiholoģiskā pētījuma priekšmets ir uzvedība. Ar uzvedību tiek saprasts visas ārēji novērojamās reakcija uz ārējiem stimuliem, ko var objektīvi fiksēt vai nu ar neapbruņotu aci, vai arī ar speciālu aparātu palīdzību.
Par biheiviorisma pētīšanas aizsācēju tiek uzskatīts Edvards Torndaiks. Viņš bija viens no pirmajiem zinātniekiem kurš sāka pētīt dzīvnieku iemācīšanu ar mēģinājumu un kļūdu metodi. Savos mēģinājumos Torndaiks izmantoja „problēmbūrus”, kuros ievietoja izbadējušos kaķus. Būris tika atvērts tikai tajā gadījumā, ja dzīvnieks pavilka aukliņu, pacēla slēdzējāķi utt. Eksperimenta būtība bija šāda – Torndaiks uzskaitīja, cik mēģinājumu vajadzēja kaķim, lai atvērtu būri un, izejot no tā, saņemtu ārpusē esošo barību. Balstoties uz šiem novērojumiem zinātnieks izveidoja iemācīšanas līkni. Savukārt novērojot kaķu uzvedību, Torndaiks ievēroja, ka sākotnei viņu darbībai bija gadījuma un haotisks raksturs. …

Author's comment
Atlants