Author:
Evaluation:
Published: 29.10.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 1.
  • Summaries, Notes 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 2.
  • Summaries, Notes 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 3.
  • Summaries, Notes 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 4.
  • Summaries, Notes 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 5.
Extract

Mārketinga vide ir organizācijas darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus. Pildot mārketinga funkcijas un īstenojot mārketinga mērķus, tajā pat laikā jāņem vērā arī ražošanas, finansu, grāmatvedības un citas darbības, kā rezultātā veidojas mārketinga iekšējā vide.
Mārketinga ietekmējošie iekšējās vides faktori:
1. Institucionālais menedžments jeb augstākā līmeņa menedžeri – tā ir salīdzinoši neliela administrācijas grupa, kas kontrolē organizācijas darbību. Tipiski augstākā līmeņa menedžeru amati biznesā ir : akciju sabiedrības padomes priekšsēdētājs, valdes priekšsēdētājs, prezidents, viceprezidenti.
2. Finansu dienests ir atbildīgs par dažādo biznesa darbību rentabilitātes vērtējumu.
3. Zinātniskās pētniecības daļa (ZPD). Organizācijas bieži vien negūst panākumus jaunu produktu izstrādē sakarā ar nepietiekamu sadarbību ar ZPD un mārketinga dienestu. Tāpēc organizācijas, kurās dominē ZPD, tās līdzstrādnieki, kuri pētī zinātnes pamatproblēmas, tiecas uz jauno produktu tehnisko pilnveidošanu, uztur samērā augstu izmaksu līmeni.
4. Sagādes daļa parasti ir atbildīga par organizācijas apgādi ar ražošanas līdzekļiem – izejvielām, materiāliem, iekārtu utt., kas iegādāti par iespējami zemākām cenām vajadzīgajā daudzumā un kvalitātē.

Author's comment
Atlants