-
Peļņa kā uzņēmējdarbības motīvs (Latvijas realitātes)
Laimas sasniegumi
AS Laima piedalās dažādos konkursos. Viens no tiem ir "Eksporta un inovācijas balva 2010", kas notika 2010. gada 9. Decembrī, kurā Laimai piederošais uzņēmums SIA NPFOODS iekļuva finālistu vidū, kā „Eksportspējīgākais komersants” lielo un vidējo komercsabiedrību grupā. Šajā konkursā tiek apbalvoti veiksmīgākie un inovatīvākie Latvijas uzņēmumi.
Kā arī AS Laima ieguva 1. vietu Pārtikas kategorijā un 3. vietu ietekmīgāko zīmolu kategorijā. Piedaloties „Mīlētāko zīmolu TOP”, un tika pie Kvalitatīvākā zīmola titula.
Tikmēr, Uzņēmumu Reputācijas Topā, kurš šogad ritēja jau sesto gadu, AS Laima ierindojās piektajā vietā. Reputācijas Tops ir apjomīgākais uzņēmumu reputācijas pētījums Baltijā, kurā attēlo sabiedrības viedokli ne tikai par Latvijas vadošajiem un redzamākajiem uzņēmumiem, bet arī par procesiem valstī kopumā.
Radniecīgie un saistītie uzņēmumi ar AS Laima.
Saistītie uzņēmumi ar Laimu:
• NP Foods
• NP Logistics
• Gutta
• Staburadzes konditoreja
• Margiris
• Lider Artur
Radniecīgie uzņēmumi:
• Mātes uzņēmums: AS Staburadze
• Meitas uzņēmums: EIROFOOD , Latvija
• Meitas uzņēmums: LAIMA , Lietuva
• Meitas uzņēmums: LAIMA ESTI , Igaunija
• Meitas uzņēmums: SALDUMU TIRDZNIECIBA , Latvija
…
Dažāda veida maiņu, pirkšanas un pārdošanas liecības ir atrastas jau daudzus gadu simtus atpakaļ. Vēsturiskas liecības rāda, ka sākotnēji pirmiedzīvotāji izmantoja maiņu, lai tiktu pie precēm, kuras viņi paši iegūt nevar. Laika gaitā, turpinoties nekontrolējamajam- notiekot vispasaules attīstībai, attīstījās arī maiņas darījumi. Līdz tika izgudrota nauda, kā mērvienība, kā “mēraukla” maiņas preču vērtībai, ar mērķi, lai panāktu godīgu preču maiņu. Mūsdienās, dzīvojot un saskaroties ar visu pārējo sabiedrību un ekonomisko vidi, ikviens no mums ir guvis kaut nelielu ieskatu un sapratni par ekonomikas pamatprincipiem. Ikviena sabiedrības locekļa galvenā problēma slēpjas ekonomikas pamatproblēmā- jebkuram pasaules pilsonim, indivīdam vajadzības ir neierobežotas, taču līdzekļi, lai tās apmierinātu ir ierobežoti. Tāpēc cilvēki pievēršas uzņēmējdarbībai, jo neviens cits nevar veikt labāk un gūt labākus rezultātus komercdarbībā par tiem, kuri ir paši iesaistīti un ieinteresēti šajos procesos. Tātad, galvenais iemesls, kas liek cilvēkiem iesaistīties komercdarbībā ir uzlabot savu dzīves stāvokli jeb paplašināt iespēju lielākā mērā apmierināt savas vēlmes un vajadzības, jo- komercdarbības galvenais mērķis ir gūt peļņu. Tādejādi sanāk, ka tieši tas, ka cilvēki dzenoties pēc peļņas veic uzņēmējdarbību padara šo tēmu aktuālu.