Author:
Evaluation:
Published: 04.12.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 1.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 2.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 3.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 4.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 5.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 6.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 7.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 8.
  • Research Papers 'Spējas un apdāvinātība', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Apdāvinātības jēdziens    2
2.  Apdāvinātības būtība    2
3.  Pirmskolas bērnu apdāvinātība    3
4.  Apdāvinātības izpausme jaunākajā skolas vecumā    4
5.  Apdāvināti - talantīgi cilvēki    5
6.  Apdāvinātība - ģenialitāte    7
7.  Kopsavilkums    9
Extract


1. Apdāvinātības jēdziens

Par īpaši apdāvinātiem bērniem tiek uzskatīti bērni, kuri, salīdzinot ar saviem līdzaudžiem, ņemot vērā vienādus apstākļus, uzrāda augstākas mācību spējas un izteikti augstāku radošo izpausmi. Jēdziena „apdāvināts” izcelsmes vārda ir „dāvana” un nozīmē iekšēji labvēlīgu sūtību attīstībai. Bērni, kuri izceļas ar šīm īpašībām, atšķiras ar intelekta attīstību un neparasti augstu prāta attīstības līmeni. Viena no definīcijām, kas apzīmē šo jēdzienu ir apdāvināto bērnu izglītošanas pētnieka Jozefa Renzuli 1978. gadā ieviestais Trīs apļu apdāvinātības modelis: apdāvināts bērns = augsta kreaktivitāte (radošās spējas) + augsta motivācija + intelektuālās spējas virs vidējā līmeņa. Tādu bērnu ir apmēram 3 - 5 [11.,16]

2. Apdāvinātības būtība

Ar apdāvinātību mēs saprotam kādu noteiktu spēju attīstību. ”Cilvēku, kuram ir augsti attīstītas vispārējās spējas, dēvē par apdāvinātu cilvēku.”…

Author's comment
Atlants