Author:
Evaluation:
Published: 01.01.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Būt vai nebūt skolēnu formastērpiem?', 1.
  • Essays 'Būt vai nebūt skolēnu formastērpiem?', 2.
  • Essays 'Būt vai nebūt skolēnu formastērpiem?', 3.
  • Essays 'Būt vai nebūt skolēnu formastērpiem?', 4.
  • Essays 'Būt vai nebūt skolēnu formastērpiem?', 5.
Extract

Problēma, kā jāizskatās skolēnam, ir tikpat sena kā pati skola. Šādu tēmu izvēlējos, jo savā bijušajā skolā pati esmu saskārusies ar skolas vadības vēlmi ieviest formastērpus, kas izraisīja plašas diskusijas skolēnu, skolotāju un vecāku starpā. Pamatotu argumentu bija daudz, gan par, gan pret. Formas tērpu plāns gan toreiz izgāzās, taču palika milzum daudz lietu manā galvā, par ko padomāt.

Spēcīgākais arguments, kas parasti tiek aizstāvēts no skolēnu formas tērpu noliedzēju puses (tie parasti ir paši skolēni), ir, ka vienāds apģērbs visiem neļaus izpaust katra individuālo stilu, personību. Šāds arguments ir diezgan pamatots, jo apģērbs ir liela daļa no tā, kā cilvēks pauž savu gaumi, dzīves uztveri un domāšanu. Apģērbs ir liela daļa no arī no tā, kas veido pirmo priekšstatu par cilvēku vispār. Tieši pusaudžu vecumā vēlme paust un parādīt apkārtējiem savu īpašo „es” ir izteikti spēcīga, un tas visbiežāk tiek darīts tieši ar apģērbu un ārējo izskatu. …

Author's comment
Atlants