-
Stratēģiju attīstīšana un īstenošana tūrisma mārketinga plānos
Tūrisma mārketinga stratēģijas attīstīšana un īstenošana.
Lai īstenotu tūrisma mārketinga stratēģiju, uzmanība ir jāpievērš diviem svarīgiem jautājumiem „kur mēs vēlamies, lai nonāktu tūrisms?” un „kā mēs varam tur nokļūt?”. Respektīvi, kad ir veikta tirgus izpēte un resursu analīze, nepieciešams saplānot pieejamo resursu pielietošanu, lai tiktu sasniegti tūrisma stratēģijā izvirzītie mērķi.
Tūrisma mārketinga stratēģijas attīstīšanas un īstenošanas galvenā būtība ir savienot tūrisma menedžmenta lēmumus attiecībā uz to mērķiem, mērķa tirgiem un mārketinga MIX programmām, savienojoties ar līdzekļu organizēšanu un atbildību sadali realizējot īpašas mārketinga aktivitātes. Tūrisma uzņēmumam jādefinē mērķa klienta segments, kuru var segmentēt pēc produkta beigu lietotājiem (tūristiem), starpniekiem (tūroperatoriem un tūrisma aģentiem) vai tūrisma pakalpojumu piegādātājiem (naktsmītnēm un transporta uzņēmumiem).
…
Stratēģiskā tirgus plānošana tūrismā dažādiem pakalpojumiem un plašiem tirgiem valsts tūrisma organizācijām ir īpaši sarežģīts process. Tas ir tāpēc, ka daudzpusīgie tūrisma produkti un tirgi ir ļoti atšķirīgi, bet tai pašā laikā saglabā lielu konkurenci industrijā. Izaugsmes potenciāls dažos tūrisma tirgos ir stiprāks nekā lēni pieaugošos tirgos. Tādējādi tūrisma galveno tirgu iedalīšanai ir liela nozīme, jo nepieciešams izlemt par labāko tirgus kombināciju (MIX), īpaši apstākļos, kad ārzemju tirgos izmaksas ir augstas un budžets ir ierobežots. Tūrisma organizācijām ir jāmēģina uzlabot šos bremzējošos faktorus, lai attīstītu savus ierobežotos resursus dažādos tirgos un sasniegtu labāko iespējamo rezultātu. Tūrisma tirgus portfeļa koncepts novērtē relatīvo valsts tūrisma tirgu attīstības rezultātu, iedalot to sešās grupās (mērķa tirgos), piemēram, primārais, sekundārais, terciārais, potenciālais, zemas prioritātes un nabadzīgais (poor) tirgus.