Author:
Evaluation:
Published: 19.11.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 1.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 2.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 3.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 4.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 5.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 6.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 7.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 8.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 9.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 10.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 11.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 12.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 13.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 14.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 15.
  • Research Papers 'Temperaments un tā nozīme apmācības procesā', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Temperamentu teorijas rašanās    4
2.  Temperamentu tipi    6
1.1.  Sangvīniķis    7
1.2.  Holēriķis    8
1.3.  Melanholiķis    10
1.4.  Flegmātiķis    12
3.  Temperamenta īpatnības audzināšnā un mācību procesā    13
  Nobeigums    16
  Izmantotā literatūra    17
Extract

Referāta tēmu par temperamentu tipu nozīmi apmācības procesā izvēlējos tāpēc, ka strādāju skolā. Esmu angļu valodas skolotāja un arī sestās klases audzinātāja Popes pamatskolā. Darbs ar bērniem ir saistošs un interesants, jo katrs ir savādāks un katram mācību procesā ir vajadzīga savādāka pieeja.
Darbā skolā esmu sastapusies arī ar to, kā skolēna temperaments iespaido mācību procesu un sekmes. Pat pavirši novērojot cilvēkus, redzam, ka viņi atšķiras ar saviem ātruma raksturojumiem, ar tipisku uzvedību tipiskās situācijās, ar zināšanu, prasmju un iemaņu apgūšanas ātrumu un vieglumu. Tā kā manas zināšanas šai jomā nebija tik pilnīgas, tādēļ nolēmu, izvēloties šo tematu, tās pilnveidot un papētīt temperamentu tipus nedaudz sīkāk. Skolā tādas zināšanas ir ļoti nepieciešamas, jo tās ļaus izprast, kāpēc konkrētais skolnieks rīkojas tieši tā un ne savādāk, kā konkrēti varētu skolniekam palīdzēt mācībās.
Šajā darbā nedaudz mēģināšu apskatīt, kā ir radusies teorija par temperamentiem un kā tā attīstījusies un nostiprinājusies gadu gaitā, sīkāk izpētīšu katra konkrētā temperamenta tipa raksturojošās pazīmes, izturēšanās īpatnības un tā ietekmi uz katra indivīda izturēšanos un uzvedību…

Author's comment
Atlants