-
Spēles ko spēlē cilvēki
Situācija:
Kādu dienu man darbā bija jāprezentē projekts kolēģiem. Biju ieguldījusi ļoti daudz laika un pūļu prezentācijas sagatavošanā, un biju pārliecināta par savām spējām un to, ka prezentācija izdosies. Tomēr, prezentācijas laikā, sastapos ar negaidītu kritiku no kolēģa. Viņš sāka apšaubīt manus secinājumus un izteica negatīvus komentārus par manu prezentācijas stilu. Jutos satraukta, aizvainota un nedaudz dusmīga.
Izjūtas un emocijas:
Šajā situācijā es piedzīvoju dažādas emocijas, tostarp satraukumu, aizvainojumu un dusmas. Satraukums radās no bailēm, ka mani kolēģi nepiekritīs manām idejām. Aizvainojums radās no sajūtas, ka mans darbs nav novērtēts. Dusmas radās no netaisnības sajūtas, ka mani kritizē bez pietiekama pamatojuma.…
Patstāvīgi iepazīties ar Ē. Bernsa monogrāfiju “Spēles ko spēlē cilvēki” Situācijas analīze Vēršoties personiskajā pieredzē izvēlēties situāciju, kura nepatika (…konflikts, komunikācija ar Jums nelabvēlīgu rasinājumu, u. t.t.) un īsumā aprakstīts to reflektējot par savām emocijām un izjūtām Identificēt kurā situācijas epizodē kādu lomu (pēc Ē. Bernsa personības struktūras) ieņēmāt Jūs, kādu Jūsu komunikācijas biedrs - Pieredzes integrācija nākotnē – aprakstiet Jūsu iespējami vēlamo/optimālo situācijas norises scenāriju, ja Jums būtu iespēja situāciju izdzīvot vēlreiz (no vēlamo jūtu un sajūtu viedokļa, kā arī pēc Ē. Bernsa personības struktūras) - Padalāties ar secinājumiem, atziņām un savu redzējumu, kā izmantojot šo pieredzi varat trenēt/attīstīt savas komunikācijas prasmes, iemaņa


