Author:
Evaluation:
Published: 17.10.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 1.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 2.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 3.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 4.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 5.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 6.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 7.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 8.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 9.
  • Research Papers 'Biznesa plānošana brīvajam tirgum', 10.
Extract

1. Kas ir bizness?
1.1. Mērķi un uzdevumi: Iepazīstināt ar biznesa terminiem un biznesa principiem tirgus apstākļos.
Pēc šīs nodaļas apgūšanas Jūs:
zināsiet, kas ir brīvais tirgus un kādi ir tā pamatprincipi;
izpratīsiet biznesā izmantoto terminu būtību;
pratīsiet atšķirt dažādus uzņēmumu veidus.
1.2. Tirgus ekonomika un tās principi
Tirgus sākotnēji bija vieta, kur cilvēki tikās, lai noslēgtu tirdznieciskus darījumus. Šodien "tirgu" jau lietoto arī kā ekonomisku jēdzienu.
Tirgus ekonomikas pamatprincipi balstās uz īpašumtiesību un vienošanās tiesību brīvu īstenošanu.
1.2.1. Īpašumtiesības ir tiesības lemt par īpašumu un apieties ar to. Bez tam īpašumtiesības nozīmē, ka īpašnieks drīkst rīkoties ar savu īpašumu un nodot savas īpašumtiesības citam.
Izīrējot īpašumu vai tā remontam nolīgstot strādniekus, īstenojas arī otrs tirgus ekonomikas pamatprincips - tiesības brīvi vienoties ar citiem. Vairums vienošanās ir saistītas ar īpašuma tiesību maiņu. Bieži šāda veida vienošanos sauc par pirkšanu un pārdošanu.
Tādējādi pirkšanas un pārdošanas vienošanās ir tirgus ekonomikas pamats, un kā īpašumtiesību maiņa tā ietver sevī abus pamatprincipus. Katrs līgums starp pircēju un pārdevēju atspoguļo patērētāja pieprasījumu un tirgus piedāvājumu.…

Author's comment
Atlants