Author:
Evaluation:
Published: 08.10.2025.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 1.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 2.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 3.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 4.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 5.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 6.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 7.
  • Summaries, Notes 'Pusaudžu un agrīnā brieduma vecumposmu vajadzības un vērtības: teorija un prakti', 8.
Extract

1. daļa – Ievads un teorētiskais pamats
Pusaudžu un agrīnā brieduma periods ir viens no nozīmīgākajiem posmiem cilvēka attīstībā. Šajā dzīves etapā notiek ģenētisku, hormonālu, emocionālu un sociālu pārmaiņu kombinācija, kas veido indivīda personību un vērtību sistēmu. Šie gadi ir pilni gan izaicinājumu, gan iespēju, jo jaunietis cenšas atklāt savu identitāti, veidot sociālās saites un saprast savu vietu pasaulē.
Psihologi, piemēram, Eriksons un Piagets, norāda, ka šajā posmā jaunietim ir nepieciešams emocionālais atbalsts, drošības sajūta un iespējas veidot neatkarību, lai viņš varētu attīstīties harmoniski. Jau pusaudža vecumā bērns sāk veidot vērtību sistēmu, kas ietekmē viņa uzvedību, lēmumu pieņemšanu un sociālās attiecības.

Author's comment
Atlants