Author:
Evaluation:
Published: 20.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Tabula par izglītības filosofijas teorijām', 1.
  • Summaries, Notes 'Tabula par izglītības filosofijas teorijām', 2.
  • Summaries, Notes 'Tabula par izglītības filosofijas teorijām', 3.
  • Summaries, Notes 'Tabula par izglītības filosofijas teorijām', 4.
  • Summaries, Notes 'Tabula par izglītības filosofijas teorijām', 5.
Extract

Laikmets, laika posms
Filosofs vai filos. skola
Senā Grieķija
Platons
Filosofiskās pamatidejas
Izglītošanos nosaka kāda augstāka, vienota “izglītības ideja”. Cilvēka uzdevums - nepārtraukti tiekties izzināt Kosmiskās kārtības un gudrības (Logosa) noslēpumus.
Izglītības jēdziens ir saistīts ar sevis izzināšanu un sevis pilnveidošanu. Ar zināšanu palīdzību cilvēkam rodas iespēja atbrīvoties no savas dabas dotās ierobežotības.
Izpausmes audzināšanā un izglītībā
Izvirza 3 pakāpju izglītības gaitu:
1) sāk ar māksliniecisko audzināšanu, kas dvēselei, kamēr tā vēl neprot domāt, ierāda pareizo ceļu;
2) turpinās matemātiskās domāšanas izglītība;
3) filosofiskā izglītība, kad atlasītu personu loks iedziļinās dzīves un vēstures patiesības meklējumos. …

Author's comment
Atlants