-
Emocionālie traucējumi bērniem
| Nr. | Chapter | Page. |
| Ievads | 2 | |
| 1. | Agrīnu emocionālo traucējumu pazīmju pamanīšana | 3 |
| 2. | Trauksmes traucējumu izpēte | 6 |
| 3. | Atsvešināšanās trauksme: Bailes no šķiršanās | 8 |
| 4. | Sociālā trauksme: Bailes no citiem cilvēkiem | 8 |
| 5. | Vispārēja trauksme: Pastāvīgas bažas par visu | 9 |
| 6. | OCD: Rituāli un uzmācīgas domas | 9 |
| 7. | Ķermeņa apsēstība: ķermeņa dismorfofobija | 11 |
| 8. | Fobijas: bailes no kukaiņiem, čūskām un daudz kā cita | 12 |
| 9. | Garastāvokļa traucējumi | 14 |
| 10. | Bipolāri traucējumi: kad emocijas kļūst ekstrēmas. | 15 |
| 11. | Selektīvs mutisms: izvēlas klusumu | 17 |
| 12. | Psihozes atpazīšana pirms tās rašanās | 18 |
| 13. | Neapturamie tiku traucējumi | 19 |
| 14. | Trihotillomāniju | 19 |
| 15. | Spēlēšanās ar uguni: Piromānija | 20 |
| 16. | Sūdzības par sāpēm un sāpīgumu | 20 |
| 17. | Cīņa ar ieradumiem | 21 |
| 18. | Ēšanas traucējumi | 22 |
| 19. | Pika | 23 |
| 20. | Atgriezeniskās ēšanas traucējumi (ruminācija) | 23 |
| 21. | Ēdināšanas traucējumi zīdaiņa vecumā vai agrā bērnībā | 24 |
| 22. | Anoreksija | 24 |
| 23. | Bulīmija (bulimia nervosa) | 26 |
| 24. | Pārēšanās traucējumi | 26 |
| 25. | Pārēšanās un aptaukošanās | 27 |
| 26. | Emocionālās problēmas un izglītība | 28 |
Mūsdienās mēs dzīvojam nemierīgā, izaicinājumu pilnā pasaulē. Pieaugušajiem jātiek galā ar terorismu, dabas katastrofām, finanšu krīzēm, pandēmijām un noziedzību. Ņemot vērā šādus apstākļus, nav pārsteigums, ka aptuveni 20 līdz 25 procentiem pieaugušo ASV pēdējā gada laikā ir bijuši nozīmīgi emocionāli traucējumi vienā vai otrā formā. Visā dzīves laikā šo traucējumu pieredzējušo cilvēku īpatsvars ir krietni lielāks, un daudzi eksperti lēš, ka vismaz puse pieaugušo ir piedzīvojuši emocionālus traucējumus.
Ir divi galvenie iemesli, kādēļ pieaugušo emocionālo traucējumu augstā izplatība ir būtiska arī bērniem. Pirmkārt, pamats daudziem pieaugušo emocionālajiem traucējumiem tiek ielikts jau bērnībā. Otrkārt, kad pieaugušajiem ir emocionālas problēmas, tās neizbēgami negatīvi ietekmē bērnus.
Neatkarīgi no pieaugušajiem, arī bērniem ir daudz problēmu, ar kurām jātiek galā — piemēram, jāmācās akadēmiskās prasmes, jāiemācās sadzīvot ar citiem, jāsaskaras ar uzmācīgiem vienaudžiem, jātiek galā ar atraidījumu u.c. Ir brīnums, ka kāds vispār iziet cauri bērnībai neskarts. Tādēļ agrīna iejaukšanās var apturēt emocionālo traucējumu pārmantošanu no paaudzes paaudzē.
…


























