Evaluation:
Published: 23.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 1.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 2.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 3.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 4.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 5.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 6.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 7.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 8.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 9.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 10.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 11.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 12.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 13.
  • Research Papers 'Atmiņa, tās iedalījums, pamatprocesi, atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Atmiņas jēdziens    3
  Atmiņas iedalījums    4
  Atmiņas pamatprocesi    6
  Atmiņa un personība    8
  Atmiņas attīstība pirmsskolas vecumā    8
  Kā palīdzēt bērnam mācībās?    10
  Kāpēc atmiņa pasliktinās?    11
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Atmiņas iedalījums

Atmiņu iedala veidos, par pamatu ņemot darbības īpatnības, kurās tās realizējas. Trīs galvenos atmiņas veidus izšķir atbilstoši trim šādiem kritērijiem:
Atbilstoši psihiskās aktivitātes raksturam izšķir:
Kustību atmiņa jeb atmiņa uz kustībām ir cilvēka izdarīto kustību iegaumēšana un reproducēšana. Balstoties uz šo atmiņu, tiek izkoptas kustību iemaņas un ierastās kustības. Visas sadzīvē vajadzīgās kustības, sporta un darba kustības tiek apgūtas ar kustību atmiņas palīdzību, izveidojoties un nostiprinoties atbilstošam dinamiskajam stereotipam.
Emocionālā atmiņa jeb atmiņa uz jūtām saglabā jūtas, ko cilvēks pārdzīvojis. Īpaša nozīme šim atmiņas veidam ir aktiera darbā, taču lielākā vai mazākā mērā tā piemīt katram cilvēkam. Patiesu līdzjūtību cilvēks spēj pārdzīvot tikai tādēļ, ka viņam ir emocionālā atmiņa. Būtiska nozīme audzināšanas procesā ir iedarbībai uz cilvēka emocionālo atmiņu, jo visspēcīgāk ietekmējamas ir tieši jūtas; pārdzīvoto jūtu saglabāšana atmiņā ir cilvēka audzināšanas iespēju priekšnosacījums.…

Author's comment
Atlants