Author:
Evaluation:
Published: 16.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 1.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 2.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 3.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 4.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 5.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 6.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 7.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 8.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 9.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 10.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 11.
  • Research Papers 'Vispārēja informācija par kvalitatīvām pētniecības metodēm', 12.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Kas ir kvalitatīvs pētījums    4
2.1.  Kvalitatīvs pētījums    4
2.2.  Kvalitatīvo pētījumu risinājumi mūsdienīgā vidē    5
3.  Padziļinātās intervijas    7
4.  Fokusgrupu diskusijas    8
4.1.  Fokusgrupu definēšana    8
4.2.  Fokusgrupas attīstības metodes un pielietošanas vēsture    9
4.3.  Salīdzinot fokusgrupu ar padziļinātājām intervijām    10
5.  Izmantotā literatūra    11
Extract

1. Ievads
Pētījuma metodoloģija tiek izvēlēta atkarībā no pētījuma priekšmeta. Pētījumus mēdz iedalīt kvantitatīvajos un kvalitatīvajos pētījumos. Kvantitatīvais pētījums ir balstīts uz mērīšanu skaitīšanu, ar mērķi salikt pa kategorijām un apkopot, lietojot ciparus un apzīmējumus. Kvalitatīvais pētījums ir vairāk situāciju aprakstošs un skaidro problēmsituācijas iemeslus. Tas ir padziļināts pētījums un palīdz izprast konkrētu situāciju noteiktā cilvēku grupā, taču to nevar attiecināt uz plašu cilvēku auditoriju.
Mēģinot atbildēt uz neskaidriem cilvēku eksistences jautājumiem, piemēram, psihologi vai nu cenšas aprakstīt cilvēka uzvedību ar mērķi saprast tās jēgu, to novērojot , vai arī intervējot cilvēkus, vai lūdzot viņus aizpildīt dažādas aptaujas vai testus. Šādos gadījumos tiek iegūta kvalitatīva informācija.



2. Kas ir kvalitatīvs pētījums?

Kvalitatīvajos pētījumos datus izteic nevis ar kvantitatīvajiem rādītājiem, skaitļiem, bet ar vārdiem. Pētīšanas metodes, ar kurām šādi dati iegūstami, sauc par kvalitatīvajām metodēm, pētījumus, kuros šis metodes izmanto ,- par kvalitatīvajiem pētījumiem. Svarīgākās kvalitatīvo pētījumu metodes ir ietvertā novērošana un brīvās intervijas (individuālās un grupveidafokusgrupas.)
2.1.Kvalitatīvs pētījums!
Kvalitatīvs pētījums nepretendē uz sakarību vai cēloņsakarību pierādīšanu. Tam ir citi mērķi:
• Mēģināt aptvert pētāmo parādību iekšējo būtību un struktūru, analizējot cilvēku teikto un viņu darbību.
• Izskaidrot identificēto parādību jēgu, rūpīgi tās aprakstīt un sistematizēt.
• Skaidrojošā veidā attēlot izdalītā strīdīgā jautājuma vai problēmas būtību, nozīmi.

Author's comment
Atlants