Evaluation:
Published: 27.08.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora modelis', 1.
  • Summaries, Notes 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora modelis', 2.
  • Summaries, Notes 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora modelis', 3.
  • Summaries, Notes 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora modelis', 4.
  • Summaries, Notes 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora modelis', 5.
Extract

Kopējā pieprasījuma jomā ir jāapvieno visas individuālās līdzsvara cenas visā valstī izgatavotajiem ražojumiem un sniegtajiem pakalpojumiem, ko pieprasa pircēju kopa (individuāli patērētāji, uzņēmumi, organizācijas, kā arī valsts un pašvaldības).
Kopējo pieprasījumu ietekmē:
• Procentu likmes efekts. Jo augstāks ir vispārējais cenu līmenis, jo augstākas ir arī kredītprocentu likmes. Procentu likmju kāpums ir iemesls pieprasījuma samazinājumam gan pēc patēriņa precēm, gan pēc investīciju precēm (kapitāla elementiem). Cenu celšanās izraisa to, ka pieaug nepieciešamība (pieprasījums) pēc skaidras naudas- gan algām, gan citiem pirkumiem. Ja sākotnēji naudas daudzums ir nemainīgs, tad pieprasījums pēc papildu naudas mudina tālāk celt kredīta procentu likmes.…

Author's comment
Atlants