-
Mārketinga plāns SIA "K"
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | Mārketings, tā komplekss un plānošana | 7 |
2. | Mārketinga vide | 8 |
2.1. | Mārketinga iekšējā vide | 8 |
2.1.1. | Uzņēmuma raksturojums un organizācijas struktūra | 8 |
2.1.2. | Piegādātāji | 10 |
2.1.3. | Mārketinga starpnieki | 10 |
2.1.4. | Pircēji | 11 |
2.1.5. | Produkta apraksts | 12 |
2.1.6. | Tirgus daļa | 14 |
2.2. | Mārketinga ārējā vide | 16 |
2.2.1. | Demogrāfiskie faktori | 17 |
2.2.2. | Ekonomiskie faktori | 17 |
2.2.3. | Politiski - tiesiskie faktori | 17 |
2.2.4. | Zinātniski tehniskie faktori | 18 |
2.2.5. | Starptautiskās attiecības | 19 |
2.2.6. | Pieprasījums | 20. |
2.2.7. | Konkurence | 21 |
2.2.8. | Starpnieki | 23 |
2.2.9. | SVID analīze | 25 |
3 | Mārketinga mērķi | 28 |
4. | Mārketinga stratēģija | 29 |
4.1. | Primārās mārketinga stratēģijas | 29 |
4.1.1. | Tirgus aptveršanas stratēģija | 29 |
4.1.2. | Konkurējošās pozīcijas stratēģijas | 31 |
4.1.3. | Produkta dzīves cikla stratēģija | 32 |
4.2. | Sekundārās mārketinga stratēģijas | 34 |
4.2.1. | Mērķa grupa | 34 |
4.2.2. | Produkta pozicionēšana | 35 |
4.2.3. | Grūšanas un vilkšanas stratēģija | 36 |
4.2.4. | Mārketinga kompleksa (MIX) stratēģija | 37 |
5. | Mārketinga kompleksa analīze | 39 |
5.1. | Ar produktu saistītās aktivitātes | 39 |
5.2. | Cenu veidošana | 40 |
5.3. | Sadales aktivitātes | 41 |
5.4. | Virzība tirgū | 2 |
6. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu plāns | 44 |
6.1. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu mērķu noteikšana | 44 |
6.2. | Pārdošanas veicināšanas stratēģijas izstrādāšana un līdzekļu izvēle | 44 |
6.3. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu budžeta izstrādāšana | 48 |
Secinājumi un priekšlikumi | 51 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 53 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Darba autore veica nepieciešamos uzdevumus kvalifikācijas darba mērķa sasniegšanai. Darba autore izdara sekojošus secinājumus:
• SIA “K” savu darbību uzsāka 1991.gada ___________, uzņēmumam ir birojs ___________, kā arī noliktava ________________. Uzņēmums nodarbojas ar ugunsdzēsības produkcijas tirdzniecību, instalē drošības un zibensaizsardzības sistēmas, kā arī veic apkopi dzēšamajiem aparātiem. Uzņēmumā strādā 19 darbinieki.
• SIA “K” galvenokārt darbojas Rīgā un Rīgas rajonā. Uzņēmums tirgū aizņem ievērojamu tirgus daļu, neskatoties uz arvien pieaugošo konkurenci. Pārsvarā klienti par precēm norēķinās ar pārskaitījumu.
• SIA “K” darbojas gan industriālajā tirgū, gan patēriņa tirgū, kā arī piedalās valsts iestāžu rīkotajos konkursos.
• Uz doto brīdi tirgū darbojas daudzi uzņēmumi, kuri tāpat kā SIA “K” izpilda dīlera un starpnieka funkcijas. Centrālajā un Austrumeiropā vadošais dzēšamo aparātu ražotājs ir A/S „Valpro Corp”, kuru produkciju piedāvā arī SIA “K”.
• Analizējot uzņēmuma pēdējo trīs gadu darbību, autore secināja, ka uzņēmuma apgrozījums ir pieaudzis, tas izskaidrojams ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā, līdz ar to visiem uzņēmējiem ir jāievēro Eiropas Savienības noteikumi un regulas. drošība visās jaunceļamajās ēkās ir viena no Eiropas Savienības prasībām.
• Veicot SVID analīzi, autore secināja, ka uzņēmuma vājās puses galvenokārt ir nesakārtota uzņēmuma iekšējā vide – darbinieku trūkums, nesakārtota preču uzskaite.
• Uzņēmumam ir pietiekami liels apgrozījums, lai varētu atļauties 2 % no apgrozījuma izmantot mārketinga aktivitātēm, taču, lai to darītu, ir nepieciešams vadīties pēc iepriekš izstrādāta plāna.
• SIA “K” ir atradis nišu un ieņem stabilu vietu drošības tirgū.
Izstrādājot mārketinga plānu, darba autorei radās sekojoši priekšlikumi uzņēmuma darbības uzlabošanai:
• Tā kā uzņēmuma mērķis ir palielināt jau esošo tirgus daļu, tad ir nepieciešams pieņemt darbā tirdzniecības aģentu Kurzemes reģionā, Kurzemes reģionā tāpēc, ka Kurzemes pusē uzņēmuma vārds jau ir zināms, jo uzņēmums apkalpo lielos uzņēmumus Ventspilī (A/S „Ventamonjaks”, A/S „Ventspils nafta”). Iekarojot Kurzemes reģionu, paveras iespēja palielināt jau esošo tirgus daļu.
• Lai novērstu vājās puses uzņēmumā, ir jāsakārto uzņēmuma iekšējā vide, jāsakārto preču uzskaite, ja nepieciešams ir jāpieņem darbā vēl viens darbinieks šī uzdevuma veikšanai.
• Jāpiedāvā klientiem cenu atlaides par apjomu, tas piesaistīs vairāk tādus pircējus, kuri pērk lielu skaitu noteiktas preces.
• Jāpalielina tirgus daļa zibensaizsardzības sistēmām, tas jāpanāk, izmantojot pārdošanas veicināšanas pasākumus, kā arī, informējot sabiedrību par zibensaizsardzības sistēmu nepieciešamību.
• Jānodrošina lielāks preču sortiments uzņēmuma noliktavā, tādējādi atbrīvojot klientu no nepieciešamās preces gaidīšanas.
• SIA “K” lielāka uzmanība ir jāpievērš uzņēmuma tēla veidošanai, to var panākt, izrādot rūpes par klientu, raisot viņā pozitīvas emocijas, pasniedzot klientiem dāvanas Jāņos un Ziemassvētkos, tādējādi parādot, ka SIA “K” domā par savu klientu.
• Zibensaizsardzības sistēmu popularizēšanai jāievieto laikraksta „Latvijas Avīze” pielikumā „Praktiskais Latvietis” reklāmraksts, kurš informēs patērētājus par šīs sistēmas nepieciešamību, kā arī šajā pašā pielikumā ir jāievieto reklāma.
• Zibensaizsardzības sistēmu pārdošanas veicināšanai reklāma ir jāievieto arī Latvijas Televīzijā.
• dzēšamo aparātu pārdošanas veicināšanai jūnijā būtu ieteicams piemērot atlaides, informāciju par atlaidēm jāievieto laikrakstos „Latvijas Avīze” un „Kursas laiks”, kā arī Latvijas Televīzijā.
…
Darba mērķis ir izstrādāt mārketinga plānu uzņēmumam „K”, mārketinga plāna mērķis ir noskaidrot optimālo ceļu uzņēmuma attīstībai, stabilas vietas iekarošanai tirgū. Pirmajā darba daļā ir aprakstīta mārketinga būtība. Otrajā darba daļā autore ir aprakstījusi mārketinga vidi – gan iekšējo, gan ārējo. Šajā daļā ir apskatīts pats uzņēmums, tā starpnieki, piegādātāji, pircēji, uzņēmuma piedāvātā produkcija. Aprakstot uzņēmuma ārējo vidi, autore ir apskatījusi demogrāfiskos faktorus, ekonomiskos faktorus, politiski – tiesiskos faktorus, zinātniski tehniskos faktorus, starptautiskās attiecības. Autore izpētīja pieprasījumu, konkurenci, apskatīja starpniekus un veica SVID analīzi. Trešajā darba daļā ir aprakstīta uzņēmuma vīzija, misija un mērķi. Ceturtajā darba daļā ir aprakstīta mārketinga stratēģijas – gan primārās, gan sekundārās. Piektajā darba daļā ir izstrādāta uzņēmuma mārketinga programma. Sestajā darba daļā ir izstrādāts pārdošanas veicināšanas pasākumu plāns SIA “K”.