Author:
Evaluation:
Published: 04.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Mācību individualizācijas un diferenciācijas būtība', 1.
  • Summaries, Notes 'Mācību individualizācijas un diferenciācijas būtība', 2.
  • Summaries, Notes 'Mācību individualizācijas un diferenciācijas būtība', 3.
Extract

Mācību process skolā jāorganizē tā, lai tiktu vienlaicīgi nodrošināta gan kvalitatīva izglītība(neraugoties uz atšķirībām skolēnu spējās, uztverē un domāšanā), gan skolēniem tiktu radīti nepieciešamie psiholoģiskie apstākļi un atbilstoša mācību vide. Tas ir sarežģīti. Viena no iespējām skolai, veidojot savu darbības modeli, ir izvēlēties atbilstošāko mācību organizācijas formu. Viena no iespējām ir mācību procesa diferenciācija. Mācību iekšējā un ārējā diferenciācija. Iekšējā diferenciācija nav nekas cits kā mācību individualizācija. „Diferenciācija aptver visus organizatoriskos un didaktiskos pasākumus, kas realizē dažādu pieeju audzēkņiem skolas pedagoģiskajā procesā.”1
„Mācību individualizācija ir dažādu ceļu meklēšana, lai nonāktu pie vienota izglītības rezultāta, bet mācību diferenciācija būtība ir atšķirību rezultātu sasniegšanā.”2
Tātad individualizācijas uzdevums ir mācīšanas un mācīšanās procesa norisi pielāgot skolēna individuālajām īpatnībām, veicinot viņa virzīšanos uz priekšu mācību programmas ietvaros. …

Author's comment
Atlants