Evaluation:
Published: 21.06.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Kognitīvās mācību metodes', 1.
  • Summaries, Notes 'Kognitīvās mācību metodes', 2.
  • Summaries, Notes 'Kognitīvās mācību metodes', 3.
  • Summaries, Notes 'Kognitīvās mācību metodes', 4.
Extract

Kognitīvo pieeju mācību procesā dēvē par izziņas teoriju.
Pedagoģiskajā procesā izmantojama didaktiskā pieeja, kas balstās uz apzinātiem domāšanas procesiem un ir saistīta ar saprāta noteiktu un pieredzē balstītu objektīvās īstenības izziņu. kognitīvajai pieejai raksturīga skolēnu subjektīvās izziņas procesa visu posmu – uztveršanas, apjēgšanas, iegaumēšanas, lietošanas aktivizēšana. [ 2, 82.]
Kognitīvā mācīšanās balstās uz apgūto zināšanu izmantošanu jaunās situācijās un papildus jaunu zināšanu apguvi. Mācību procesā skolēniem jāattīsta prasmes, lai viņi no pasīva zināšanu uztvērēja kļūtu par aktīvu apgūto zināšanu izmantotāju. Jo audzēkņi vairāk tiks iesaistīti mācīšanās procesā , jo vairāk viņi iemācīsies.
Šinī mācību modelī izziņa tiek pētīta 6 veidos :
prāta informācijas apstrādes modelī;
metakognīcija;
svarīgi piesātināti mācīšanās modeļi un pieejas;
konstruktīvistu skatījums;
problēmu risināšanas pieeja;
situatīvā izziņa.
Kognitīvās mācību teorijas veidotāji pēta, kā cilvēka prātā notiek iegūtās
informācijas apstrāde. Mācību procesā par svarīgu tiek atzīta pareizas stratēģijas izvēle.
Izziņa cilvēku kolektīvam ir kopīga – tā ir it kā sadalīta starp daudziem cilvēkiem un piesaistīta tai videi, kurā notiek mācīšanās.…

Author's comment
Atlants