Author:
Evaluation:
Published: 15.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Žurnālistikas virzieni', 1.
  • Summaries, Notes 'Žurnālistikas virzieni', 2.
  • Summaries, Notes 'Žurnālistikas virzieni', 3.
  • Summaries, Notes 'Žurnālistikas virzieni', 4.
  • Summaries, Notes 'Žurnālistikas virzieni', 5.
Extract

Tiesa, ka žurnālisti uzdod jautājumus un veic atbilstošu izpēti gandrīz katram stāstam, par ko tiek veidots sižets, taču tajā pašā laikā mazāk pūles velta patiesai pētīšanai. Iespējams, 90 % stāstiem un sižetiem, ko mēs dzirdam un ko mums piedāvā radio un televīzija, ne visai nepieciešama ir lietas izpēte. Piemēram, tā nav pētnieciskā reportāža, kad ugunsdzēsējam tiek vaicāts, vai ugunsgrēka iemesls bijusi ļaunprātīga dedzināšana.
Labākās pētnieciskās reportāžas pauž informāciju, kas citā gadījumā sabiedrībai netiktu atklāta, jo bieži vien tā satur informāciju, ko kāds indivīds vai cilvēku grupa, piem., valdība vai kāda industrijas nozare, centusies noslēpt un neizpaust. Dažkārt sanāk, ka viedokļi, ko pauž šādas reportāžas un amatpersonas ir pilnīgi pretēji. Pašas labākās šāda veida reportāžas spēj mainīt un ietekmēt valdības vai kādas industrijas darbību. …

Author's comment
Atlants