Author:
Evaluation:
Published: 15.07.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Esamība. Laiks un telpa', 1.
  • Summaries, Notes 'Esamība. Laiks un telpa', 2.
  • Summaries, Notes 'Esamība. Laiks un telpa', 3.
  • Summaries, Notes 'Esamība. Laiks un telpa', 4.
  • Summaries, Notes 'Esamība. Laiks un telpa', 5.
  • Summaries, Notes 'Esamība. Laiks un telpa', 6.
  • Summaries, Notes 'Esamība. Laiks un telpa', 7.
Extract

Filozofija ir visa pastāvošā apjēguma veids, pasaules uzskata teorētiska forma. Filozofijas jēdzienu var skaidrot kā gudrības mīlestību vai kā tieksmi pēc gudrības. Bet tikai tad, kad teorētiskā doma saskaņojas ar vērtējošo, filozofija kā garīgās kultūras kvintesence kļūst vienota un auglīga.
Tā kā filozofijas priekšmets ir viss esošais, tad, lai to garīgi apgūtu (izzinātu, apjēgtu, vērtētu), vispirms izvirzās jautājums par esamības būtību – par materiālās un garīgās realitātes pēdējo pamatu, nozīmi, mērķi un virzību, un pēc tam par visu pārējo.
Kas tad īsti ir esamība? Latviešu valodā ir vairāki varianti, kā apzīmēt esamību. Daži autori lieto vārdu „ira”, „esme”, pastāv arī mēģinājumi lietot vārdu „būtība”, lai uzsvērtu sakni „būt”, taču tos diezin vai var nosaukt par sekmīgiem.
Esamība ir viens no vissarežģītākajiem konceptiem Rietumu filozofijā.…

Author's comment
Atlants