Evaluation:
Published: 09.05.2014.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 1.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 2.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 3.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 4.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 5.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 6.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 7.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 8.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 9.
  • Presentations 'Aishila traģēdija "Saistītais Prometejs"', 10.
Extract

Laiks
Eshils, izmantodams šo mītu, alegoriskos Zeva un Prometeja tēlos rāda konfliktu starp reliģiju un zinātni, kas radās 5. gadsimtā Atēnās.
Atēnās 5., 4.gs p.m.ē. bija pārmaiņas sabiedriskajā domāšanā.

Tēlu rakstūrojums
Prometejs daudz laba ir darījis cilvēkiem, par to viņš tagad cieš.
Prometejs simbolizē cilvēku garu, prātu, apziņu, kas nonāk konfliktā ar tumšiem reliģijas spēkiem.
Prometejs pats stāsta, ka agrāk cilvēki ir dzīvojuši kā zvēri, viņi skatījās un neredzēja, klausījās un nedzirdēja «...bez apziņas tie mūžu dzīvoja kā sapņu tēlu bars» (449.).
Prometejs tiem devis apziņu.

Editor's remarks
Atlants