Author:
Evaluation:
Published: 22.02.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 1.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 2.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 3.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 4.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 5.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 6.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 7.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 8.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 9.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 10.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 11.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 12.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 13.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 14.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 15.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 16.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 17.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 18.
  • Research Papers 'Konkurences nozīme tirgus ekonomikā', 19.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Konkurence un tirgus    4
2.  Konkurences situācijas    7
2.1.  Uzņēmumu skaits konkurencē    7
2.2.  Pilnīgā konkurence    8
2.3.  Nepilnīgā konkurence    9
2.3.1.  Monopols un monopsons    9
2.3.2.  Oligopols un oligopsons    11
2.3.3.  Monopolistiskā konkurence    12
3.  Konkurences politika    14
3.1.  Konkurences politikas vispārējs raksturojums    14
3.2.  Eiropas Savienības konkurences politika    14
3.3.  Latvijas konkurences politika    16
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    19
Extract

Konkurences nozīme tirgus ekonomikā ir ļoti aktuāla tēma, kas skar uzņēmējdarbību un patērētāju vajadzību apmierināšanu.Visur eksistē tirgus, kur ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji maina savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju. Konkurence nosaka gan uzņēmuma stratēģiju, gan sacensību starp uzņēmumiem, gan patērētāju izdevīgumu no konkurences situācijas.
Konkurence sabiedrībai dod – mazākas cenas, nozares attīstību, kvalitāti, vairo valsts peļņu. Konkurenci tirgū jāveicina no valsts puses un arī no Eiropas Savienības ar papildus resursiem, ļaujot iekļūt tirgū jebkuram. Valstij un pašvaldībām ir jāveicina brīvas konkurences attīstība un jāveic pasākumi, lai novērstu ražošanas pārmērīgu koncentrāciju un Latvijas tirgus monopolizāciju.
Konkurence ir plaši aprakstīta un diskutēta tēma, jo ar to saskarās katrs ik uz soļa.
Studiju darba mērķis ir pētīt konkurenci un tās ietekmi uz tirgu, dažādas konkurences situācijas tirgū un konkurences politiku Eiropas Savienībā un Latvijā.
Darba mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti šādi uzdevumi:
1.Pētīt konkurences un tirgus jēdzienus,
2.Analizēt konkurences situācijas,
3.Raksturot konkurences politiku Latvijā un Eiropas Savienībā,
4.Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus.
Studiju darbā ir izmantota aprakstošā metode, kā arī tiek izmantota zinātniskā un mācību literatūra, Latvijas Republikas Konkurences likums un elektroniskie resursi, kas ir uzskaitīti izmantotās literatūras un avotu sarakstā.…

Atlants